Kulturowa monografia, w której autorka bada zależności pomiędzy kobiecością, widowiskiem i pożądaniem w innowacyjnych społeczeństwach konsumpcyjnych, a zarazem poprzez pryzmat aktorki przygląda się instytucji i historii teatru, zwracając szczególną uwagę na „podłe gatunki" jak burleska czy rewia, których popularność zależy od ekspozycji żeńskiej cielesności i seksualności. Narracja skonstruowana jest tak, żeby ujawnić ambiwalencję fantazji o kobiecości glamour. Dostrzegając opresyjny i dyscyplinujący wymiar takiego modelu kobiecości, autorka dowodzi kluczowej, a wymazywanej poprzez historię roli, jaką kobiece ciało glamour odegrało w procesie emancypacji kobiet.
Książka opowiada o jednej z najmocniej pociągających fantazji innowacyjności – fantazji o kobiecości glamour. Kino lat 50. XX wieku stworzyło jej ikonę – to Marilyn Monroe z przymkniętymi oczami, przytrzymująca białą sukienkę, rozwiewaną podmuchem z nowojorskiego metra. Marilyn wciela się tu w rolę bezimiennej dziewczyny – the Girl – a jej białe majtki, choć niepokazane na ekranie kinowym, utrwalone zostaną na niezliczonych fotosach.
Glamour, kobiecość, widowisko jest więc nie tylko historią o pułapkach „kobiecości", o niemych obiektach pożądania, o mackach wiedzy-władzy. Jest w dodatku historią o poszerzaniu definicji kobiecości oraz o zakulisowej lub przemilczanej władzy damskiej. O zabawie w kobiecość, która bywa śmiertelnie poważna.
Współwydawcą książki jest Instytut Teatralny.
Książka otrzymała nominację do Górnośląskiej Nagrody Literackiej JULIUSZ 2017.