Dogoterapia we wspomaganiu rozwoju umysłowego dzieci wolniej rozwijających się. Publikacja stanowi połączenie wiedzy teoretycznej i praktycznych wskazówek dotyczących metody wspomagania dzieci w ich rozwoju, jaką jest dogoterapia. Książka ta jest zupełnie nowym ujęciem tematu. Wszystkie dotychczasowe zagadnienia dogoterapii opierały sie typowo na sferze teoretycznej, wyróżniając jej , a także omawiając produktywność. Publikacja "Witaj, piesku!" mieści dużo propozycji potężnych zestawów ćwiczeń, które można wykorzystać na zajęciach z psem w trakcie zajęć z dziećmi. Stanowi źródło inspiracji własnej pracy terapeutycznej. Część teoretyczna to przegląd literatury przedmiotu, streszczenie najważniejszych doświadczeń o wartościach terapeutycznych, jakie daje człowiekowi towarzystwo zwierząt, a także o szczególnych właściwościach psa w zakresie kontaktowania i komunikowania się z ludźmi. W dalszej części przedstawiono metodykę wspomagania rozwoju umysłowego, zadania, ćwiczenia i zabawy modelujące metodykę wspomagania rozwoju umysłowego, zadania, ćwiczenia i zabawy modelujące czynności umysłowe dzieci. Dobór i kolejność przedstawiono według korzystnieści rozwojowych dziecka. W dodatkach zamieszczono kwestionariusz diagnostyczny, kolorowanki, wzór do ćwiczeń grafomotorycznych do użycia podczas zajęć.
Publikacja adresowana jest do osób pracujących z dziećmi, nie tylko z dziećmi niepełnosprawnymi, poszukujących dodatkowych, pozytywnych czynników wpływających na cykl rozwojowy, zwłaszcza drobnych dzieci.