skutkiem procesu utechnicznienia polskiego społeczeństwa i jego informatyzacji są pierwsze pokolenia Polaków wychowujące się przy pełnym dostępie do multimediów i cyberprzestrzeni. Fakty te posiadają doniosłe znaczenie pedagogiczne, bowiem równolegle do rodziców, bądź innych członków rodziny, na nieznaczne dziecko oddziałuje niekontrolowany przekaz medialny o silnym nasyceniu odcieni, dźwięków i wyjątkowo śladowym interwale zmian.
Autorzy prezentowanej pracy zajmują się tą motywem od wielu lat. Jej rezultatem jest ponad 600 szkoleń przeprowadzonych dla nauczycieli, pedagogów, księży, kuratorów, katechetów i rodziców na terenie województw mazowieckiego, łódzkiego, świętokrzyskiego, warmińsko-mazurskiego, wielkopolskiego, zachodnio-pomorskiego, podlaskiego i lubelskiego oraz setki konsultacji pedagogicznych (zwykle dla rodziców dzieci w wieku szkolnym).
Doświadczenia tych spotkań "zderzone" z praktyką profilaktyki i terapii zaburzeń i nałogów infoholicznych zachęciły autorów do przygotowania tego opracowania - skierowanego typowo do nauczycieli i pedagogów ze szkół podstawowych i studentów kierunku pedagogika.
Publikacja powstała we współpracy z Wyższą Szkołą Biznesu w Dąbrowie Górniczej.