Podjęty w monografii temat, duże zaplecze literaturowe, analiza teoretyczna problemu reklamy per se, a społecznej w szczególności, na tle historii komunikacji perswazyjnej, przeprowadzone badania empiryczne, analiza zabranych potężnych licznych przykładów kampanii i spotów powodują, że monografia wzbogaci, jak dotąd niestety skromny, dorobek poznawczo-analityczny polskich badań nad reklamą, zwłaszcza w zakresie działań pożytku publicznego.
Może się stać inspiracją nie tylko do dalszych badań medioznawczych i socjologicznych,przeważnie do udoskonalonej praktyki reklamy społecznej, uświadamiając praktykom – dyrektorom kreatywnym, wykonawcom reklamy, domom mediowym itd.
– w porównawczej analizie mocne i słabe strony reklamy społecznej w Polsce, jej potencjał, a także niewykorzystane w pełni możliwości. Z recenzji prof. Dr. Hab. Tomasza Gobana-Klasa Autorka podjęła ciekawy poznawczo i ważny społecznie temat reklamy społecznej emitowanej w telewizji.
[…] Jej znaczenie stale wzrasta, stąd także konieczność podjęcia systematycznych badań nad mechanizmami konstruowania reklamy społecznej, jej treściami produktywnością oddziaływania. […] Praca jest znacznym studium o charakterze teoretyczno-empirycznym.
[…] Może znaleźć szeroki krąg odbiorców wśród zainteresowanych perswazyjnymi funkcjami reklam, zwłaszcza reklam społecznych. Maistotnie aplikacyjny rozmiar i zapewne spotka się ponadto z zainteresowaniem tzw.
praktyków, którzy właśnie przez reklamę społeczną podejmują próby upowszechniania prowadzonych przez siebie projektów socjalnych, żeby w ten sposób zyskiwać ich wielbicieli. Z recenzji prof. Dr. Hab. Wojciecha Świątkiewicza