Zdjęcia Wydawnictwo naukowe pwn Odrzucenie rówieśnicze. profilaktyka i terapia
E-booki
Dostępność:Do kupienia
Odrzucenie rówieśnicze. profilaktyka i terapia (Wydawnictwo Naukowe PWN)
Do kupienia w: Marka: Wydawnictwo Naukowe PWN
84,55 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł Odrzucenie rówieśnicze. Profilaktyka i terapia Autor Maria Deptuła Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-19365-2 Rok wydania 2013 Warszawa Wydanie 1 liczba stron 456...
Proponowany artykuł Wydawnictwo naukowe pwn Odrzucenie rówieśnicze. profilaktyka i terapia możesz nabyć w TaniaKsiazka.pl w naprawdę okazyjnej cenie wynoszącej 84,55 zł. Promocja ta jest wynikiem szerokiego porównania wielu sklepów w bazie danych.
Podstawowe cechy
ISBN
9788301193652
Autor
Maria deptuła
Sprawdź promocyjne oferty na Wydawnictwo naukowe pwn Odrzucenie rówieśnicze. profilaktyka i terapia
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Wydawnictwo naukowe pwn Odrzucenie rówieśnicze. profilaktyka i terapia jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
Wydawnictwo naukowe pwn Odrzucenie rówieśnicze. profilaktyka i terapia (sklep TaniaKsiazka.pl)
84,55 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Informacje o zmianach cen i dostępności produktu wykorzystane w powyższym rankingu są zczytywane niemal w czasie rzeczywistym.
Pełny opis produktu
Tytuł Odrzucenie rówieśnicze. Profilaktyka i terapia Autor Maria Deptuła Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-19365-2 Rok wydania 2013 Warszawa Wydanie 1 liczba stron 456 Format epub, mobi Spis treści Wstęp 9 CZĘŚĆ I. Istota, przyczyny i zagrożenia wynikające z odrzucenia rówieśniczego w przedszkolu i szkole podstawowej 15 ROZDZIAŁ 1. Istota zjawiska odrzucenia rówieśniczego i jego wybrane następstwa 19 1.1. Znaczenie akceptacji rówieśników dla rozwoju i funkcjonowania dziecka 26 1.1.1. Znaczenie akceptacji rówieśników dla wyników dziecka w nauce 28 1.1.2. Relacje z rówieśnikami jako czynnik broniący w sytuacji niewłaściwego funkcjonowania rodziny 33 1.2. Następstwa odrzucenia dziecka poprzez rówieśników 38 1.3. Wytrzymałość statusu odrzucenia 48 1.4. Podsumowanie 53 ROZDZIAŁ 2. Przyczyny odrzucenia dziecka przez rówieśników związane z warunkami jego rozwoju w rodzinie 58 2.1. Więź dziecka z rodzicami jako szansa i zagrożenie dla dobrych relacji z rówieśnikami 58 2.1.1. Zachowania opiekuna we wczesnym dzieciństwie a wzorce przywiązania i ich następstwa dla dalszego funkcjonowania dziecka 60 2.1.2. Kompetencje matki konieczne do powstania bezpiecznego przywiązania w pierwszym roku życia dziecka 63 2.1.3. Zachowania opiekuna w okresie przedszkolnym a wzorce przywiązania i ich następstwa dla dalszego funkcjonowania dziecka 70 2.1.4. Wskaźniki cechujące jakość interakcji matka–dziecko w okresie przedszkolnym i na początku okresu szkolnego oraz jej związek z typem przywiązania 75 2.1.5. Problem liczby bliskich związków i stałości wzorców przywiązania 81 2.1.6. Przywiązanie w okresie dzieciństwa a funkcjonowanie dziecka w relacjach z rówieśnikami 84 2.2. Praktyki wychowawcze rodziców a relacje dziecka z rówieśnikami 92 2.2.1. Style wychowania 93 2.2.2. Wybrane uwarunkowania praktyk rodzicielskich 100 2.3. Podsumowanie 109 ROZDZIAŁ 3. Przyczyny odrzucenia związane ze oryginalnymi właściwościami dzieci 111 3.1. Rozumienie innych ludzi i porozumiewanie się z nimi 111 3.1.1. Uwarunkowania rozwoju teorii umysłu 115 3.1.2. Znaczenie rozwoju teorii umysłu dla funkcjonowania dzieci w relacjach z rówieśnikami 120 3.1.3. Charakterystyka modelu przetwarzania danych społecznych przez dzieci opracowanego przez Nicki R. Crick i Kennetha A. Dodge’a 127 3.1.4. Spojrzenie Karen L. Bierman na przyczyny odrzucenia związane z przetwarzaniem przez dziecko informacji o świecie i sobie samym 133 3.2. Kompetencje emocjonalne 140 3.2.1. Świadomość własnych stanów emocjonalnych i umiejętność komunikowania ich innym ludziom 142 3.2.2. Rozpoznawanie emocji innych ludzi i umiejętność empatycznego reagowania na nie 145 3.2.3. Kontrolowanie emocji 155 3.2.4. Znaczenie kompetencji emocjonalnych dla funkcjonowania dziecka w relacjach z rówieśnikami 166 3.3. Kompetencje społeczne 177 3.3.1. Umiejętność współpracy 180 3.3.2. Umiejętność rozwiązywania konfliktów 186 3.3.3. Znaczenie kompetencji społecznych dla funkcjonowania dziecka w relacjach z rówieśnikami 194 3.4. Podsumowanie 196 ROZDZIAŁ 4. Przyczyny odrzucenia związane ze środowiskiem szkolnym 199 4.1. Przyczyny odrzucenia związane z klasą szkolną 200 4.2. Przyczyny odrzucenia związane z nauczycielem i organizacją cyklu nauczania 210 4.3. Podsumowanie 215 CZĘŚĆ II. Wczesna profilaktyka odrzucenia rówieśniczego i pomaganie dzieciom odrzucanym 221 ROZDZIAŁ 5. Wspieranie rodziców w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczej 225 5.1. Zapobieganie powstawaniu pozabezpiecznego przywiązania 225 5.1.1. Interwencje zmierzające do podnoszenia wrażliwości macierzyńskiej 229 5.1.2. Interwencje zmierzające do zmian w posiadanych przez rodziców reprezentacjach dotyczących opieki 233 5.1.3. Interwencje dostarczające rodzicom wsparcia społecznego w celu ułatwienia sprawowania opieki nad dzieckiem 235 5.1.4. Interwencja w niezwykle skomplikowanych przypadkach 237 5.1.5. Możliwości praktycznego użycia wyników badań nad uniemożliwianiem pozabezpiecznemu przywiązaniu 242 5.2. Tworzenie rodzicom warunków do rozwijania kompetencji wychowawczych 245 5.2.1. Programy oparte na teorii społecznego uczenia się Alberta Bandury 246 5.2.2. Program Joanny Sakowskiej „Szkoła dla rodziców i wychowawców" 259 5.2.3. Program wspomagania rozwoju kompetencji wychowawczych rodziców dzieci w wieku przedszkolnym Blanki Poćwiardowskiej 276 5.2.4. Koncepcja terapii dzieci impulsywnych Rossa W. Greene’a i J. Stuarta Ablona 284 5.3. Podsumowanie 288 ROZDZIAŁ 6. Wspomaganie rozwoju psychospołecznego dzieci odrzucanych przez rówieśników 290 6.1. Metody i programy wspomagania rozwoju psychospołecznego dzieci w wieku przedszkolnym i w młodszym wieku szkolnym 291 6.1.1. Modelowanie i moralizowanie 297 6.1.2. Program kształtowania umiejętności prospołecznych niedużego dziecka Ellen McGinnis i Arnolda P. Goldsteina 298 6.1.3. Powierzanie zadań 301 6.1.4. Program Joanny Grochulskiej dla dzieci agresywnych 302 6.1.5. Indukcja 306 6.1.6. Przyjaciele Zippiego 308 6.1.7. Program zajęć wychowawczo-profilaktycznych „Spójrz inaczej" 315 6.2. Wspomaganie rozwoju psychospołecznego dzieci w wieku 10–12 lat 321 6.2.1. Program mediacji rówieśniczych 321 6.2.2. Program Marty Herzberg wspomagania rozwoju psychospołecznego dzieci nielubianych przez rówieśników 326 6.2.3. Modyfikacja zachowań typu A – program Niny Ogińskiej-Bulik 340 6.3. Ryzyko związane z pomaganiem dzieciom odrzucanym przez rówieśników z powodu zadziornych zachowań 344 6.4. Podsumowanie 351 ROZDZIAŁ 7. Działania nauczyciela poprawiające sytuację dzieci odrzucanych w klasie szkolnej 353 7.1. Tworzenie dzieciom warunków do przezwyciężania stereotypów i uprzedzeń wobec rówieśników w zespole klasowym 354 7.2. Obniżanie ryzyka powstawania uprzedzeń w klasie i pomaganie dzieciom odrzucanym dzięki zmianie zachowań nauczyciela 367 7.3. Podsumowanie 372 ROZDZIAŁ 8. Przykłady interwencji systemowych 373 8.1. Rozwój koncepcji pomagania dzieciom odrzucanym przez rówieśników 374 8.2. Program systemowy Carolyn Webster-Stratton „Niewiarygodne lata" 379 8.3. Interwencja systemowa „Szybka ścieżka" opracowana przez Grupę Badawczą ds. Zapobiegania Problemom Zachowania 393 8.3.1. Charakterystyka programu „Szybka ścieżka" 394 8.3.2. Efekty programu „Szybka ścieżka" 405 8.4. Podsumowanie 414 Zakończenie 417 Bibliografia 421 Spis bloków zwiększających 441 Spis rycin 442 Spis tabel 444 Indeks nazwisk 445 Indeks rzeczowy 451
Parametry
ISBN
9788301193652
Autor
Maria deptuła
Wydawnictwo
Wydawnictwo naukowe pwn
Ilość stron
443
Rok wydania
2013
Kategoria
E-booki
Producent
Wydawnictwo Naukowe PWN
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Zdzisław Z.
13.06.2024
Czy możesz przesłać nam opinię o produkcie **producer
Jeżeli korzystać z pokazywanego Wydawnictwo naukowe pwn Odrzucenie rówieśnicze. profilaktyka i terapia podziel się z użytkownikami swoją subiektywną opinią lub oceną. Napisz jakie są Twoje wrażenia z korzystania, czy nie żałujesz zakupu, a także czy relacja ceny do jakości jest dla Ciebie wystarczająca.