• Zapłać nowo zatrudnionym pracownikom 2000 dolarów za odejście.
• Uczyń obsługę klienta odpowiedzialnością całej producenta – nie tylko działu.
• Skup się na kulturze marki jako na priorytecie nr 1.
• Wykorzystaj badania nauki o szczęściu do prowadzenia biznesu.
• Pomóż pracownikom rozwijać się – jednocześnie osobiście, jak i zawodowo.
• Staraj się zmienić świat.
• Aaa, i zarabiaj pieniądze…
Brzmi jak kompletne szaleństwo? Są to wszystko standardowe procedury operacyjne w Zappos, internetowej firmie detalicznej, która zarabia ponad miliard dolarów w sprzedaży brutto rocznie. Po zadebiutowaniu w roku 2009 jako najwyżej plasująca się nowa firma na corocznej liście „najkorzystniejsze producenta, dla których warto pracować” magazynu „Fortune” Zappos zostało przejęte poprzez Amazon w transakcji wycenionej na ponad 1,2 miliarda dolarów w dniu zamknięcia.
W Dawaj innym szczęście dyrektor generalny Zappos, Tony Hsieh, dzieli się z czytelnikami różnorodnymi lekcjami, jakie odebrał w biznesie i w życiu, poczynając od założenia farmy robaków przez prowadzenie pizzerii po powołanie do życia LinkExchange, zarządzanie Zappos i jeszcze więcej. Prowadzone w prędkim tempie i realistyczne Dawaj innym szczęście przedstawia, jak konkretnie odmienny rodzaj kultury korporacyjnej może być konkretnym modelem dla osiągania sukcesu – i jak poprzez koncentrowanie się na szczęściu otaczających cię ludzi możesz radykalnie zwiększyć swoje szczęście.
Ta książka jest fantastyczna. To, jak Tony i Zappos rozwinęli się do miliarda dolarów w sprzedaży brutto, jest tylko początkiem. Porusza ona wszystko – od pozyskiwania funduszów po znajdowanie szczęścia, od autentycznych e-mali po listy kontrolne. Solidnie osobista i konkretnie funkcjonalna.
Tim Ferriss, autor bestsellera 4-godzinny tydzień pracy
W tej fascynującej (i często zabawnej) książce Tony objaśnia, jak przekuł swoje przekonania w działania, które rzeczywiście przynoszą szczęście.
Grretchen Rubin, autorka The Happiness Project
10 najważniejszych powodów, dla których powinieneś przeczytać tę książkę:
1. Chcesz poznać drogę, jaką przeszliśmy w Zappos, żeby osiągnąć ponad miliard dolarów w sprzedaży brutto w niespełna dziesięć lat.
2. Chcesz poznać drogę, która ostatecznie doprowadziła mnie do Zappos, i lekcje, jakie odebrałem po drodze.
3. Chcesz poznać wszystkie błędy, jakie popełniliśmy w Zappos poprzez te lata, by twoja firma mogła uniknąć zrobienia takich samych błędów.
4. Chcesz wymyślić właściwą równowagę pomiędzy zyskami, pasją i celem w biznesie i w życiu.
5. Chcesz zbudować długoterminową i trwałą markę i producenta.
6. Chcesz stworzyć silniejszą kulturę firmową, która uczyni twoich pracowników i współpracowników szczęśliwszymi, i pobudzić w nich pokaźniejsze zaangażowanie, prowadzące do wyższej produktywności.
7. Chcesz zapewniać ulepszone doświadczenie klientowi, które uczyni go szczęśliwszym i zbuduje większą lojalność prowadzącą do zwiększenia zysków.
8. Chcesz zbudować coś szczególnego.
9. Chcesz znaleźć inspirację i szczęście w pracy i w życiu.
10. Zabrakło ci drewna na opał w kominku, a ta książka stanowi znakomitą podpałkę.
***
Ta książka mogłaby rozpocząć rewolucję.
Marshall Goldsmith, autor Mojo: How to Get It, How to Keep It, How to Get It Back If You Lose It
W Dawaj innym szczęście Tony odkrywa sekret swojego sukcesu w tak młodym wieku: przywództwo w kulturze i szczęściu.
Lance Armstrong