Publikacja „KSeF. Wdrożenie w firmie" jest wielkim przewodnikiem po KSeF, prezentującym zasady i praktyczne aspekty jego funkcjonowania. Przedsiębiorcy, osoby odpowiedzialne za rozliczenie VAT w firmie, księgowi i główni księgowi i właściciele i pracownicy biur rachunkowych dowiedzą się z poradnika, jak korzystać z KSeF i jakie działania należy podjąć, aby z sukcesem wdrożyć KSeF.
W kolejnych częściach tej publikacji przedstawione zostały: główne cele i założenia KSeF, funkcjonalne aspekty wynikające z korzystania z tego systemu, włączając w to proces wystawiania i odbierania faktur ustrukturyzowanych, przechowywanie dokumentów w systemie, warianty dostępu, a także narzędzia usprawniające korzystanie z KSeF.
Poradnik kończy się analizą awarii systemu, problemów użytecznych, jakie mogą wyniknąć w trakcie korzystania z KSeF, jak ponadto przepisów przejściowych związanych z wprowadzeniem tego rozwiązania. Z publikacji „KSeF.
Wdrożenie w firmie" Czytelnik dowie się między innymi: • jak przebiega proces wystawiania i odbierania faktur ustrukturyzowanych, • jakie są typy dostępu i narzędzia upraszczające korzystanie z KSeF, • jak radzić sobie podczas awarii KSeF, • jakie problemy użyteczne mogą pojawić się w trakcie korzystania z KSeF.
UWAGA: W dniu 19 stycznia 2024 r. Minister Finansów zapowiedział, iż obowiązkowy KSeF nie wejdzie w życie 1 lipca 2024 r. Nie została jednak przekazana nowa data jego wejścia w życie i nie zmieniono dotąd przepisów ustawy o VAT w tym zakresie.
Z KSeF można jednak korzystać dobrowolnie. Dlatego publikacja zawiera aktualne informacje w zakresie dobrowolnego KSeF.