Niezależnie od tego, jak szczególnie kochasz swojego malucha, nie unikniesz chwil frustracji, gniewu, a choćby bezradności jako rodzic.
Bez względu na to, jak nad wyraz kochasz swego szkraba, zdarzą się chwile, gdy będziesz myślał:
Dlaczego moja trzylatka mnie nie słucha?
Jaka karę zastosować, by być efektywnym, gdy ignoruje moje polecenia?
Czy bez dwóch zdań kary?
Pozytywna Dyscyplina to podejście, które proponuje inne metody aniżeli karanie.
poprzez ostatnie 40 lat miliony rodziców zaufały zdroworozsądkowemu podejściu Pozytywnej Dyscypliny. Ta książka jest adresowana przede wszystkim do rodziców dzieci w wieku 3-6 lat i wychodzi naprzeciw wyzwaniom związanym z okresem przedszkolnym. Omawia charakterystyczne problem i dostarcza bogatą listę gotowych rozwiązań. Autorki poradnika przytaczają autentyczne historie stanowiące przykład użycia solidnych narzędzi Pozytywnej Dyscypliny w odpowiedzi na problemowe sytuacje.
Najnowsze wydanie bestsellerowej książki „Pozytywna Dyscyplina dla przedszkolaków” została wzbogacona o rozdziały dotyczące wpływu środowiska naturalnego na rozwój dziecka. Na dodatek każdy rozdział mieści w podsumowaniu „Tematy do przemyślenia”, które w praktyce są propozycją ćwiczeń coachingowych posiadających na celu zmianę perspektywy i sposobu działania samego rodzica na bardziej sprawny, przychylny dziecku i wspierający.
W książce wyszukasz praktyczne rozwiązania
Dowiesz się jak:
wspierać samodzielność dzieci w zakresie zaspokajania potrzeb fizjologicznych,
użyć wyzwania jako okazję do uczenia się życiowych kompetencji – bez kar i nagród,
uczyć dzieci wartościowych umiejętności społecznych i pozytywnego zachowania w domu i poza nim,
wykorzystać spotkania rodzinne i przedszkolne, by wzmacniać poczucie przynależności,
radzić sobie w konstruktywny sposób z mnóstwem innych wyzwań.
To wydanie obejmuje zaktualizowane wyniki badań z zakresu:
neurobiologii,
dietetyki i psychodietetyki,
budowania właściwych nawyków,
bezpiecznych wzorców budowania więzi,
znaczenia mediów i elektroniki w procesie wychowania.
Publikacja wskazuje wpływ temperamentu, kultury, środowiska, a także rozwoju mózgu na zachowania dzieci w wieku przedszkolnym.