Tytuł Uniwersytet jako dobro wspólne Podtytuł Podstawy krytycznych badań nad szkolnictwem wyższym Autor Krystian Szadkowski Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-18731-6 Rok wydania 2016 Warszawa Wydanie 1 ilość stron 360 Format epub, mobi Spis treści Przedmowa. Inna akademia jest możliwa! (Jan Sowa) VII Podziękowania XXI Wstęp W stronę uniwersytetu jako dobra wspólnego 1 Część I. To, co prywatne i to, co publiczne 15 Rozdział 1. To, co prywatne i to, co publiczne w szkolnictwie wyższym. 17 Rozdział 2. Globalne procesy sprzyjające hybrydyzacji tego, co publiczne i tego, co prywatne w szkolnictwie wyższym 41 Rozdział 3. Krajowe procesy sprzyjające hybrydyzacji tego, co publiczne i tego, co prywatne w szkolnictwie wyższym 61 Rozdział 4. Lokalne i instytucjonalne procesy sprzyjające hybrydyzacji tego, co publiczne i tego, co prywatne 85 Część II. Kapitał 109 Rozdział 5. Globalne rankingi uniwersytetów – zwornik kapitalistycznej produkcji w szkolnictwie wyższym 111 Rozdział 6. Gdzie w szkolnictwie wyższym znajduje się kapitał? 145 Rozdział 7. Czym są Marksowskie pojęcia subsumcji pracy pod kapitał i jaki pożytek mogą z nich posiadać krytyczne badania nad szkolnictwem wyższym? 175 Rozdział 8. Subsumcje pracy akademickiej pod kapitał w krytycznych badaniach nad szkolnictwem wyższym (próba operacjonalizacji). 203 Część III. Dobro wspólne 225 Rozdział 9. Rdzeń materialistycznej teorii dobra wspólnego 227 Rozdział 10. Sprzeczności podporządkowanego kapitałowi szkolnictwa wyższego 261 Rozdział 11. Uniwersytet jako instytucja dobra wspólnego 277 Podsumowanie 297 Czym są krytyczne badania nad szkolnictwem wyższym? 299 Posłowie 305 Okruchy dobra wspólnego. Polskie reformy i ruchy na rzecz zmian w systemie szkolnictwa wyższego 307 Bibliografia 327 Indeks osób 355