"Jak wygrać przetarg - poradnik dla niepokaźnych i średnich firm" to niezwykle użyteczne opracowanie, opisujące dostępnym językiem, "krok po kroku", jak rozpocząć przygodę z przetargami publicznymi. Książka mieści nie tylko porady dotyczące samej procedury zamówień publicznych. Z lektury wykonawca dowie się, po pierwsze, gdzie szukać ogłoszeń oraz informacji o przetargach, jak interpretować zapisy specyfikacji wyraźnych warunków zamówienia (SIWZ), jak "mierzyć siły na zamiary" - czyli jak przystąpić do przetargu razem z inną firmą, jak polegać na potencjale innej oraz, na jakich warunkach korzystać z podwykonawców. Po drugie, wykonawca znajdzie instrukcje, jak przygotować ofertę w taki sposób, by była interesująca i wolna od błędów, jak i kiedy zadawać pytania, jak skompletować konieczne oświadczenia i dokumenty i przejść przez całą procedurę przetargu. Po trzecie, poradnik wyjaśnia ważne kwestie finansowe - terminy i zasady wnoszenia i zwrotu wadium, kwestie wymaganych gwarancji, realne konsekwencje finansowe w przypadku niedotrzymania warunków postępowania oraz warunki otrzymania zaliczek na poczet realizacji zamówienia. W książce przedstawiono krok po kroku całą procedurę konstruowania oferty wykonawcy - od formularza ofertowego, poprzez terminy i możliwości zmian, aż do warunków jej odrzucenia przez zamawiającego. Opis poszczególnych trybów udzielania zamówień pozwoli z kolei na optymalne przygotowanie się do wykonania koniecznych w danym trybie czynności. Wykonawca poręczne porady na temat środków ochrony prawnej, środków zaskarżenia, a także terminów na wnoszenie odwołań i skarg. Publikacja gromadzi uchwalone w 2016 r. Roku zmiany w Prawie zamówień publicznych, posiadające na celu ułatwienie przystępowania do przetargów publicznych małym i średnim firmom.