Zdjęcia Komunikacja werbalna nauczyciela i ucznia na lekcji marki Małgorzata mądry-kupiec
E-booki
Dostępność:Do kupienia
Komunikacja werbalna nauczyciela i ucznia na lekcji (Małgorzata Mądry-Kupiec)
Do kupienia w: Marka: Małgorzata Mądry-Kupiec
21,22 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł Komunikacja werbalna nauczyciela i ucznia na lekcji Autor Małgorzata Mądry-Kupiec Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7587-872-1 Rok wydania 2011 Kraków Wydanie 1 ilość stron 164...
Prezentowany wporownywarce cen produkt Komunikacja werbalna nauczyciela i ucznia na lekcji marki Małgorzata mądry-kupiec można kupić w TaniaKsiazka.pl w naprawdę niezwykle atrakcyjnej cenie wynoszącej 21,22 zł. Oferta ta jest efektem zbiorczej analizy kilkuset hurtowni oraz sklepów w bazie.
Podstawowe cechy
ISBN
9788375878721
Autor
Małgorzata mądry-kupiec
Sprawdź promocyjne oferty na Komunikacja werbalna nauczyciela i ucznia na lekcji marki Małgorzata mądry-kupiec
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Komunikacja werbalna nauczyciela i ucznia na lekcji marki Małgorzata mądry-kupiec jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
Komunikacja werbalna nauczyciela i ucznia na lekcji marki Małgorzata mądry-kupiec (sklep TaniaKsiazka.pl)
21,22 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Informacje na temat cen i dostępności zastosowane w klasyfikacji są zczytywane w zasadzie natychmiast.
Pełny opis produktu
Tytuł Komunikacja werbalna nauczyciela i ucznia na lekcji Autor Małgorzata Mądry-Kupiec Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7587-872-1 Rok wydania 2011 Kraków Wydanie 1 ilość stron 164 Format pdf Spis treści Wstęp.......... 9 Rozdział I Język – jego status i znaczenie.......... 11 1. Próba określenia języka – przyjęcie definicji......... 11 2. Funkcje języka........... 15 3. Kompetencje komunikacyjne........ 19 4. Język w świetle teorii J. Lacana a konsekwencje dla pedagogiki............ 22 Rozdział II Mówienie nauczyciela i ucznia w klasie szkolnej............ 25 1. Parametry warunkujące mówienie nauczyciela i ucznia........ 25 2. Samoświadomość nauczyciela warunkiem korzystnych relacji z uczniem......... 27 3. Dopuszczenie ucznia do głosu a mowa eksploracyjna......... 30 4. Mówienie środkiem wypowiedzenia............ 33 Rozdział III Słuchanie nauczyciela warunkiem dialogu z uczniem......... 37 1. Analizujące słuchanie mowy ucznia............ 37 2. Słuchanie nauczyciela jako otwarcie i wpływ na mowę ucznia.......... 41 3. Co się zmienia w człowieku, który słucha?........... 44 4. Poczucie odrębności nauczyciela a empatia w słuchaniu......... 46 Rozdział IV Opis badań i interpretacja wyników............ 49 1. Organizacja badań.......... 49 2. Charakterystyka badanych............ 49 3. Proporcje mówienia i słuchania nauczyciela i ucznia w klasie szkolnej........... 50 4. Czas asygnowany na mówienie nauczyciela i ucznia na lekcji............ 52 4.1. Postawa nauczyciela w procesie komunikowania się z uczniem.......... 56 4.2. Częstość zadawanych pytań na lekcji przez nauczycieli i uczniów........... 58 5. Czas przeznaczony na słuchanie nauczyciela i ucznia na lekcji............ 61 Rozdział V Analizujące słuchanie nauczyciela szansą na zrozumienie ucznia............ 65 1. Czynniki aktywnego słuchania zwykle używane poprzez nauczycieli........... 65 2. Aspekty wypowiedzi, na jakie zwracają uwagę nauczyciele, słuchając uczniów......... 68 2.1. Treść wypowiedzi............ 69 2.2. Forma wypowiedzi.......... 72 2.3. Sens wypowiedzi........ 73 3. Rozumienie wieloznaczności mowy ucznia przez nauczycieli......... 75 Rozdział VI Świadomość nauczycieli dotycząca sposobu mówienia i słuchania ucznia......... 81 1. Formy wypowiedzi głównie używane przez nauczycieli i uczniów........ 82 2. Znaczące cechy osobowe wyrażane we wzajemnym porozumiewaniu się nauczyciela i ucznia............ 85 3. Rodzaje komunikatów wypowiadanych poprzez nauczycieli do uczniów – w opinii badanych........... 88 3.1. Wypowiedzi nauczyciela wywierające wpływ na ucznia............ 88 3.2. Wypowiedzi nauczyciela w tłumaczeniu złożoności zjawisk......... 95 3.3. Werbalne sposoby zachęcania uczniów do mówienia.......... 99 3.3.1. Starania o zainteresowanie ucznia zagadnieniem........... 100 3.3.2. Nieprzerywanie wypowiedzi ucznia........ 101 3.3.3. Chwalenie ucznia poprzez nauczyciela........ 102 3.3.4. Uważne słuchanie ucznia przez nauczyciela.......... 104 3.3.5. Wzmacnianie i niekrytykowanie poprzez nauczyciela wypowiedzi ucznia.......... 105 3.3.6. Niezajmowanie się nakłanianiem uczniów do mówienia...... 106 4. Czynniki upraszczające i utrudniające mówienie w relacji wychowawczej.......... 108 4.1. Czynniki usprawniające mówienie w relacji wychowawczej.......... 108 4.2. Czynniki utrudniające mówienie w relacji wychowawczej........ 111 5. Czynniki ułatwiające i utrudniające słuchanie ucznia przez nauczyciela.......... 114 5.1. Czynniki upraszczające słuchanie.......... 114 5.2. Czynniki utrudniające słuchanie........ 116 6. Dane zwrotne od uczniów o sposobie komunikowania się nauczyciela.......... 118 Rozdział VII Mówienie i słuchanie w relacji wychowawczej – analiza lekcji........ 123 1. Nauczyciel jako monologujący czy dialogujący partner ucznia?........... 124 2. Nauczyciel słuchający wypowiedzi ucznia........... 132 3. Najważniejsze czynniki utrudniające nauczycielowi słuchanie........ 136 4. Samoświadomość nauczyciela dotycząca mówienia w relacji wychowawczej.......... 138 4.1. Formy wypowiedzi nauczycieli i uczniów......... 139 4.2. Zasadnicze parametry osobowe wyrażane we wzajemnym porozumiewaniu się nauczyciela i ucznia......... 141 4.3. Wypowiedzi wywierające wpływ na ucznia............ 143 4.4. Wypowiedzi nauczyciela tłumaczące uczniom zawiłą problematykę............ 145 4.5. Wypowiedzi pedagoga zachęcające uczniów do mówienia............ 146 Wnioski.......... 149 Zakończenie............ 153 Bibliografia......... 155 Spis tabel........ 163 Spis wykresów......... 164
Parametry
ISBN
9788375878721
Autor
Małgorzata mądry-kupiec
Wydawnictwo
Impuls
Ilość stron
164
Rok wydania
2012
Tematyka
Nauka, technika, informatyka, podręczniki i edukacja
Kategoria
E-booki
Producent
Małgorzata Mądry-Kupiec
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Eugeniusz B.
28.11.2024
Nadesłane przez użytkowników recenzje i opinie produktu pomogą innym klientom
Jeśli tylko udało Ci się skorzystać z proponowanego produktu Komunikacja werbalna nauczyciela i ucznia na lekcji marki Małgorzata mądry-kupiec podziel się z użytkownikami oceną i opinią. Zaakcentuj jakie są Twoje odczucia z użytkoania, czy jesteś usatysfakcjonowany z zakupu oraz czy relacja jakość / cena jest dla Ciebie dobra.