Ostatnia dekada wywróciła świat biznesu i marketingu do góry nogami. Technologie, kryzysy, zmiany w polityce i stylu życia sprawiły, iż przed decydentami pojawiła się niespotykana wcześniej masa znaków zapytania.
Skończyła się, dająca poczucie pewności i kompetencji, era długookresowych strategii oraz obowiązujących przez dekady reguł czy podręczników marketingu. Pożegnaliśmy również raczej na prawidłowe oswajanego poprzez dekady homo oeconomicus.
Prawie żal tych przeczytanych grubych książek… W tym samym czasie – co jest powtarzane jak zdarta płyta – geometrycznie wzrosła liczba źródeł informacji, na podstawie których można podejmować prawidłowe decyzje.
Czy organizacje, firmy i marki jeszcze nad tym panują? (…) W 2017 roku, Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii (…) postanowiło bliżej przyjrzeć się zagadnieniom użycia informacji o rynku i kliencie przy decyzjach biznesowych.
W marcu 2017 r. Odbyło się rewolucyjne w Polsce wydarzenie: Forum Data Driven Decisions, skupiające równocześnie dostawców najróżniejszego rodzaju informacji marketingowych (od konwencjonalnych agencji badawczych przez giganty techniczne, aż po wyspecjalizowane firmy butikowe), jak i odbiorców tych informacji – marketerów, strategów i kadrę zarządzającą firm.
Spotkali się przedstawiciele zróżnicowanych pokoleń, przeróżnej wielkości przedsiębiorstw, z rozmaitych kategorii. Zarządzający markami z pierwszej dziesiątki firm w Polsce mieli okazję wymienić opinie z właścicielami małych przedsiębiorstw i firm rodzinnych.
Zwolennicy decyzji bazujących na intuicji mogli przyjrzeć się wynikom biznesowym firm biorących pod uwagę rzetelne analizy informacji o rynku i kupującye. (…) Data Driven Decisions to pierwsza w Polsce publikacja, która rozwieje wątpliwości marketerów i decydentów i wskaże najbardziej doceniane i najpewniejsze źródła informacji niezbędne do decyzji strategicznych i taktycznych w biznesie.
Eksperci PTBRiO i konferencji Data Driven Decisions wskażą, na jakich partnerach i źródłach można polegać na poszczególnych etapach realizacji misji marketingowej: od tworzenia strategii, przez sprzedaż, aż po zarządzanie relacjami z klientem czy konsumentem.
Biznes to praktyka, która może rozpędzić się jedynie na potężnej podstawie teoretycznej i know-how. Postanowiliśmy zatem – na każdym z „przystanków" marketingu (od planowania strategicznego po utrzymanie relacji z klientami) – porozmawiać z praktykami: przedstawicielami różnych firm i organizacji, które odniosły sukces na rynku.
dzięki temu poznacie nie tylko naukowe i teoretyczne podstawy do podejmowania właściwych decyzji, lecz i ergonomiczne wskazówki od ludzi, którzy w solidnych sytuacjach rynkowych zostali skonfrontowani z dylematami: intuicja czy informacje? Wiedza z firmy czy dane z zewnątrz? Poczekać z decyzją jeszcze miesiąc czy działać już dziś? Mateusz Galica, Wstęp