"XX lat edukacji jutra u stóp Giewontu" to czterdziesta pierwsza indywidualna pozycja zwarta autorstwa prof. Zw. Dr. Hab. Kazimierza Denka, który od 1 września 20175 roku do 11 listopada 2004 roku kierował Zakładem Dydaktyki Ogólnej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Po przejściu na emeryturę pracuje w Wyższej Szkole Pedagogiki i Administracji im. Mieszka I w Poznaniu i - w niepełnym wymiarze godzin w Almae Matris Posnaniesis. Zainteresowania naukowe prof. Zw. Dr. Hab. Dr. H. C. Kazimierza Denka obejmują szerokie spektrum problemów z zakresu dydaktyki (ogólnej, szkoły wyższej i zawodowej), w tym zwłaszcza: przemian edukacji i uniwersytetu w Polsce oraz w krajach Unii Europejskiej w kontekście społeczeństwa wiedzy; aksjologii i teleologii w edukacji i naukach o niej; języka komunikacji uczestników procesu kształcenia; docymologii; ontodydaktyki; czasu wolnego; nauczania blokowego, programowanego, wielostronnego i zintegrowanego; Ojczyzny, jej języka, tożsamości, etosu i dziedzictwa narodowego; patriotyzmu; ekonomiki i technice kształcenia; krajoznawstwa i turystyki wśród młodzieży szkolnej i studentów; regionalizmu; pedeutologii; zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych. "Oryginalne opracowanie pióra pana prof. Zw. Dr. Hab. Kazimierza Denka okazuje się ze wszech miar ciekawe, tyleż osobiste, co i społeczno-pedagogiczne, a także kulturowo-partiotyczne i historyczno-wychowawcze, a nawet biograficzne i pamiętnikarskie oraz - zarazem - pamiątkowe [...] Opisane językiem optymalnym - już to naukowym, już ro potoczyście publicystycznym - w zależności od treści i ich funkcji w danej części kombinacji całości tekstu opracowania. Porusza nas w tej robocie pisarskiej optymalne powiązanie fasonów, dobieranych do słodko-gorzkiego przekazu i opisu faktów, wspomnień, komentarzy i interpretacji [...]. A wszystko przesycone ideą/nicią przewodnią, osnową tego tekstu - serdecznymi podziękowaniami dla partnerskich osób i instytucji, dzięki którym Tatrzańskie Seminaria Naukowe mogły się odbywać [...]. Autorowi monografii udało się efektywnie zadbać w swoich pracach - także tych po tatrzańskich Sympozjach - o Arystotelesową trój jednię - o uspójnienie uniwersyteckich wartości naczelnych: prawdy naukowej, dobra ludzkiego i humanistycznej urody/przepiękna: ludzi, środowiska/krajobrazu i wytworów człowieczych myśli i rąk" Z recenzji wydawniczej Prof. Zw. Dr hab. Krystyna Duraj-Nowakowej