Tytuł Box2D Podtytuł Fizyczny świat w pudełku Autorzy Łukasz Grządka, Marcin Różański Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-18142-0 Rok wydania 2014 Warszawa Wydanie 1 liczba stron 214 Format mobi, epub Spis treści Rozdział 1. Wprowadzenie 9 1.1. Dla kogo jest ta książka? 10 1.2. Dlaczego Box2D? 11 1.3. Platformy docelowe 13 1.4. Materiały dopełniające 14 Rozdział 2. Principia physica, czyli podstawy fizyki gier 15 2.1. Teoria 15 2.1.1. Podstawowe wielkości fizyczne 17 2.1.2. Rachunek wektorowy 18 2.2. Rigid body physics, czyli fizyka ciała nieelastycznego 34 2.2.1. Struktura silnika fizycznego 35 2.3. Soft body physics, czyli fizyka ciała deformowalnego? 39 Rozdział 3. Przygotowujemy środowisko, czyli decyzje projektowe 41 3.1. Zintegrowane środowisko programistyczne 41 3.1.1. Konfiguracja 41 3.1.2. Portowalność 42 3.2. Wizualizacja obiektów fizycznych 42 3.3. Debug framework – szablon roboczy 43 Rozdział 4. Otwieramy pudełko! 45 4.1. Faza zerowa: inicjalizacja i właściwościzacja świata Box2D 45 4.2. Faza pierwsza: tłusta oliwa 48 4.2.1. Prymitywny start 48 4.2.2. Obiekty „pokaźne i ciężkie" 55 4.2.3. Podłoże 60 4.2.4. Lokomotywa 67 4.3. Faza druga: para buch 82 4.3.1. Siły 82 4.3.2. Kolizje 87 4.4. Faza trzecia: koła w ruch 102 4.4.1. Liny 102 4.4.2. Mosty 107 4.4.3. Ciała złożone 109 4.4.4. Cięcie obiektów 115 4.4.5. Ciała miękkie 126 4.4.6. Obiekt ragdoll 129 4.4.7. Profiler 135 Rozdział 5. Piszemy „prawdziwą" grę! 141 5.1. Nowy, lepszy szablon aplikacji 142 5.1.1. Klasa gry 170 5.1.2. Dodajemy Box! 172 5.1.3. Mini Birds 173 5.2. Port na Android OS 179 5.3. Port na iOS 181 5.4. Port dokądkolwiek 185 Rozdział 6. Podsumowanie 187 Bibliografia 189 Dodatek 1. C++. Materiał referencyjny 191 Dodatek 2. OpenGL ES 1.1. Materiał referencyjny 195 Skorowidz 209