Tytuł Badania fokusowe Autor Rosaline Barbour Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-17690-7 kolekcja niezbędnIK BADACZA Rok wydania 2011 Warszawa Wydanie 1 liczba stron...
Sugerowany w naszejporownywarce cen produkt badania fokusowe nabędziesz w TaniaKsiazka.pl w naprawdę interesującej cenie 44,35 zł. Oferta ta jest rezultatem kompleksowej analizy wielu sklepów w bazie.
Podstawowe cechy
ISBN
9788301176907
Autor
Rosaline barbour
Sprawdź promocyjne oferty na badania fokusowe
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na badania fokusowe jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
badania fokusowe (sklep TaniaKsiazka.pl)
44,35 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Dane na temat cen i dostępności zastosowane w prezentowanym zestawieniu zczytywane są niemal natychmiast.
Pełny opis produktu
Tytuł Badania fokusowe Autor Rosaline Barbour Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-17690-7 kolekcja koniecznIK BADACZA Rok wydania 2011 Warszawa Wydanie 1 liczba stron 272 Format epub, mobi Spis treści O serii potrzebnik badacza (Uwe Flick) 9 Wprowadzenie do serii potrzebnik badacza 9 Czym są badania jakościowe? 10 W jaki sposób prowadzi się badania jakościowe? 11 Przegląd niezbędnika badacza 13 O tej książce (Uwe Flick) 17 Podziękowania 19 Rozdział 1. Wprowadzenie do badań fokusowych 21 Definicja grupy fokusowej 23 Struktura książki 24 Historyczni poprzednicy 27 Media radiowo-telewizyjne, marketing i public relations 28 Działalność badawczo-rozwojowa organizacji 29 Podejścia uczestniczące i nastawione na rozwój społeczności lokalnych 30 Badania w dziedzinie służby zdrowia i nauk społecznych 31 Zaangażowanie i debata w ramach dyscyplin 34 używanie się do wskazówek 35 Główne stanowiska wobec badań fokusowych 37 Rozdział 2. Dobre i niewłaściwe wykorzystanie badań fokusowych 43 użytkowanie grup fokusowych w fazie wstępnej badań opartych na metodach mieszanych 44 Tematy „delikatne" 47 Kiedy nie stosować grup fokusowych 48 Docieranie do narracji 48 Docieranie do „nastawień" 49 Docieranie do „niechętnych" 49 Docieranie do osób „trudnych do uchwycenia" lub zmarginalizowanych oraz zgłębianie doświadczeń 51 Ocena korzyści i kosztów 53 Aktualność i pokaźność 54 Pytania „Dlaczego nie?" 55 Rozdział 3. Podstawy badań fokusowych 63 Grupy fokusowe jako metoda badań jakościowych: możliwości i wyzwania 64 Tradycje badań jakościowych – którą wybrać? 72 uzupełniające korzyści wynikające ze używania grup fokusowych 74 Rozdział 4. Projekt badawczy 81 Wywiady jednostkowe czy grupy fokusowe 82 Podejścia oparte na metodach mieszanych 85 Triangulacja 88 Miejsce badań 90 przypasowanie moderatora do grupy 92 Rekrutacja 96 Rekrutacja a kwestie etyczne 96 Rozdział 5. Wybór próby 103 Zasady doboru próby w badaniach jakościowych 104 Skład grupy 106 liczba i rozmiar grup 107 Operat losowania i możliwości porównawcze 108 Rola przypadku 112 Powrót w teren i losowanie drugiego stopnia 114 Grupy istniejące wcześniej 116 Odróżnianie wypowiedzi „publicznych" od wypowiedzi „prywatnych" 118 dobór próby a kwestie etyczne 119 Rozdział 6. Ergonomiczne aspekty planowania i prowadzenia badań fokusowych 127 Przygotowanie miejsca badań 128 Nagrywanie i transkrybowanie 129 Robienie notatek 131 Decyzje dotyczące transkrypcji 133 Rozpoczęcie badań 135 Umiejętności moderatorów 136 Jak poradzić sobie z skomplikowanymi sytuacjami 137 Opracowywanie i używanie scenariuszy dyskusji 139 Ustalanie kolejności pytań i ćwiczeń 140 rodzaje tworzyw stymulujących 142 Opracowywanie materiałów stymulujących w celu ułatwienia zadań analitycznych 143 Robienie bilansu i sprawdzanie materiałów stymulujących podczas badań pilotażowych 146 używanie grup fokusowych w produkowaniu tworzyw stymulujących 148 Rozdział 7. Etyka i zaangażowanie 153 Wpływ uczestnictwa w badaniach fokusowych 154 Debriefing 158 Szczególne okoliczności i wyzwania 159 Wrażliwe grupy 159 Badania międzykulturowe 162 Rozdział 8. Generowanie informacji 169 Badanie sposobów formułowania poglądów 170 Stymulowanie debaty 172 Docieranie do ram kulturowych 173 Poszukiwanie wyjaśnień 178 Kierowanie dyskusją 180 Wychwytywanie wskazówek 181 Myślenie porównawcze i przewidywanie analizy 183 Rozdział 9. Wstępna analiza danych 187 Generowanie informacji 188 Generowanie tymczasowej ramy kodowania 190 Teoria ugruntowana 193 Korygowanie ramy kodowania 195 Modelowanie ram kodowania 198 Rozdział 10. Analityczne wyzwania w badaniach fokusowych 207 stosowanie interakcji i dynamiki grupy do celów analizy 208 Ciągłe porównywanie: różnice pomiędzy- i wewnątrzgrupowe 209 Identyfikacja schematów 210 Skład grupy jako źródło informacji pomocne w wyjaśnianiu różnic 213 wykorzystywanie dynamiki grupy jako źródła informacji w analizie 216 Uczestnicy badań fokusowych jako „współbadacze" 217 Badanie złożonych kwestii 219 Podobieństwa pomiędzy grupami: zgłębianie zaskakujących kwestii 221 Milczenie 223 Pochodzenie i wykształcenie jako źródło informacji 224 Rozdział 11. Pełne zastosowanie potencjału badań fokusowych 229 Ograniczenia i możliwości 230 Prezentowanie wyników badań fokusowych 232 Możliwość przenoszenia wyników badań fokusowych 234 Możliwości dalszego rozwoju 235 „Wirtualne" badania fokusowe – przyszłość? 236 Podsumowanie 239 Słowniczek 243 Bibliografia 249 Indeks nazwisk 267
Parametry
ISBN
9788301176907
Autor
Rosaline barbour
Wydawnictwo
Wydawnictwo naukowe pwn
Ilość stron
217
Rok wydania
2011
Kategoria
E-booki
Producent
Wydawnictwo Naukowe PWN
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Grzegorz K.
26.11.2024
Podesłana opinia produktu może pomóc innym użytkownikom
Jeżeli udało Ci się skorzystać z produktu badania fokusowe podeślij swoją subiektywną ocenę i opinię. Napisz jakie są Twoje wrażenia z użytkowania, czy możesz zarekomendować produkt oraz czy relacja cena / jakość jest na satysfakcjonującym poziomie.