Zdjęcia Wydawnictwo naukowe pwn Public relations

E-booki

Dostępność: Do kupienia

Public relations (Wydawnictwo Naukowe PWN)

Do kupienia w: Sklep TaniaKsiazka.pl Marka: Wydawnictwo Naukowe PWN
49,70 zł
Idź do sklepuSuper oferta

Skrócony opis produktu

Tytuł Public relations Podtytuł Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-17920-5 Rok wydania 2008 Warszawa Wydanie 1 ilość stron 360...

Prezentowany wporownywarce cen artykuł Wydawnictwo naukowe pwn Public relations można kupić w TaniaKsiazka.pl w świetnej cenie 49,70 zł. Promocja ta jest rezultatem kompleksowych analiz setek hurtowni i sklepów w bazie.

Podstawowe cechy

ISBN

9788301179205

Autor

Dariusz tworzydło, jerzy olędzki

Sprawdź promocyjne oferty na Wydawnictwo naukowe pwn Public relations

Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Wydawnictwo naukowe pwn Public relations jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:

Wydawnictwo naukowe pwn Public relations (sklep TaniaKsiazka.pl)

49,70 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
  • Dane na temat dostępności produktu i obowiązujących cen wykorzystane w naszej klasyfikacji są pobierane praktycznie bez opóźnień.

Pełny opis produktu

Tytuł Public relations Podtytuł Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-17920-5 Rok wydania 2008 Warszawa Wydanie 1 liczba stron 360 Format mobi, epub Spis treści Wstęp 11
CZĘŚĆ I. Podstawy public relations 17
ROZDZIAŁ 1. Public relations w komunikacji społecznej (Jerzy Olędzki) 17
1.1. Wprowadzenie 17
1.2. Filozofia public relations 18
1.2.1. Rozwój środków komunikacji 18
1.2.2. Społeczna rola dialogu 21
1.2.3. Detektor bezpieczeństwa 23
1.3. Public relations jako wyższa forma komunikowania społecznego 26
1.3.1. Świadome planowanie komunikacji w demokratycznym społeczeństwie 26
1.3.2. Funkcje i typy komunikacji 28
1.4. Techniki negatywnej propagandy - tzw. Czarny PR i media spinning 29
1.5. Wynaturzenia w działaniach public relations 32
1.5.1. Marketingowe narzędzie promocji 33
1.5.2. Mieszanie funkcji 35
1.6. Społeczne rozumienie terminu public relations 37
1.6.1. Czym jest public relations? 40
1.6.2. Pozytywne skojarzenia 42
1.7. Kierunki rozwoju public relations – demokratyczne komunikowanie czy marketingowe public relations? 44
1.7.1. Poprawa komunikacji społecznej 44
1.7.2. Przejrzystość relacji międzyludzkich 47
Pytania 48
Literatura 48
ROZDZIAŁ 2. Psychospołeczne podstawy public relations (Anna Adamus-Matuszyńska) 49
2.1. Psychologia w public relations 49
2.1.1. Praktyka teorii wywierania wpływu w public relations 49
2.1.2. Praktyka teorii perswazji w public relations 57
2.1.3. Praktyka teorii postaw w public relations 59
2.1.4. Opinia publiczna i cykl jej kształtowania 64
2.2. Socjologia w public relations 62
2.2.1. Kultura i jej rola w procesie budowania programów public relations 67
2.2.2. Społeczno-kulturowe zróżnicowanie a public relations 74
2.2.3. Społeczne konsekwencje globalizacji a public relations 75
2.2.4. Psychospołeczna natura public relations 79
Pytania 80
Literatura 80
ROZDZIAŁ 3. Public relations w instytucjach publicznych i organizacjach pozarządowych (Barbara Wankiewicz-Rak) 81
3.1. Organizacje publiczne i pozarządowe jako podmioty działań public relations 81
3.1.1. Publiczne oraz społeczne cele i funkcje organizacji niedochodowych 81
3.1.2. Pracownicy i wolontariusze – publiczność wewnętrzna 84
3.1.3. Otoczenie zewnętrzne – interesariusze organizacji 85
3.2. Obszary decyzji w zakresie public relations 87
3.2.1. Kreowanie wizerunku organizacji 87
3.2.2. Fundrising i pozyskiwanie wolontariuszy 89
3.2.3. Zdobywanie poparcia społecznego 91
3.3. Instrumenty public relations i przykładowe obszary ich zastosowań 94
3.3.1. Wyższa uczelnia 94
3.3.2. Organizacje pozarządowe 98
3.3.3. Gmina 99
Pytania 105
Literatura 105
ROZDZIAŁ 4. Relacje wewnętrzne (Jacek Trębecki) 106
4.1. Rola i miejsce relacji wewnętrznych w firmie 106
4.2. Użycie instynktów i automatyzmów w internal relations 109
4.2.1. Instynkt terytorialny 110
4.2.2. Instynkt stadny 112
4.2.3. Automatyzmy reakcji 113
4.3. Konflikt w budowaniu relacji wewnętrznych 113
4.4. Narzędzia relacji wewnętrznych 116
4.4.1. Klasyfikacja narzędzi według stopnia formalności 116
4.4.2. Klasyfikacja narzędzi ze względu na opcje stosowania 117
4.4.3. Podział ze względu na wektor komunikowania 117
4.5. Kultura organizacyjna 118
4.6. Podsumowanie 121
Pytania 122
Literatura 122
ROZDZIAŁ 5. Pomiar sprawności działań public relations (Dariusz formujedło) 123
5.1. Pomiar sprawności w Polsce i na świecie 123
5.2. Sprawność i wydajność działań public relations 124
5.3. Powiązanie działań public relations z zyskiem i kosztami w przedsiębiorstwie 125
5.4. Analiza stanu faktycznego 126
5.4.1. Jakościowa i ilościowa analiza i ocena mediów 126
5.4.2. Analiza grup docelowych na podstawie metod badań marketingowych 128
5.5. Ocena działań sponsoringowych 129
5.6. Macierz celów wizerunkowych jako metoda oceny działań public relations 130
5.6.1. Analiza zastosowania macierzy w procesie oceny zmian wizerunku 131
5.6.2. Obliczanie luki wizerunkowej. Interpretacja wartości zawartych na macierzy 133
5.7. Pozyskiwanie wiedzy i danych. Używanie badań w pracy działu public relations (Beata Paczyńska, Andrzej Stolarczyk) 135
Pytania 138
Literatura 138
ROZDZIAŁ 6. Odpowiedzialność w działaniach public relations - zasady etyczne (Ewa Hope) 139
6.1. Istota zachowań etycznych w działaniach public relations 139
6.1.1. Etyka zawodowa – czy to oksymoron? 139
6.1.2. Etyka w działalności public relations – konieczność, szansa czy przeszkoda? 142
6.1.3. Podstawowe wartości etyczne w public relations 145
6.1.3.1. Zasada konieczności komunikowania 147
6.1.3.2. Zasada prawdziwości danych 148
6.1.3.3. Zasada transparentności działań 150
6.2. Odpowiedzialność i dylematy etyczne w public relations 151
6.2.1. Odpowiedzialność jako kategoria etyczna 151
6.2.2. Rola PR-owca w firmie 154
6.2.3. Agencje public relations dla przedsiębiorstw 156
6.2.4. Kodeksy zawodowej etyki public relations 157
6.3. Odpowiedzialność społeczna firm - narzędzie public relations czy coś więcej? 159
6.3.1. Istota i historia CSR - filantropia czy wspieranie społeczeństw? 159
6.3.2. Programy społecznej odpowiedzialności biznesu - element strategii firmy czy narzędzie public relations? 161
6.3.3. Public relations dla CSR 162
6.3.4. Odpowiedzialność firmy, branży i odpowiedzialność osoby – zamiast zakończenia 164
Pytania 164
Literatura 165
CZĘŚĆ II. Public relations w komunikacji marketingowej 169
ROZDZIAŁ 7. Zintegrowane komunikowanie marketingowe (Aneta Szymańska) 169
7.1. Koncepcja zintegrowanej komunikacji marketingowej 169
7.1.1. System komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa 169
7.1.2. Ewolucja i charakterystyka koncepcji zintegrowanej komunikacji 171
7.1.3. Warunki integracji systemu komunikacji marketingowej 176
7.1.4. Mocne strony i wady zintegrowanego komunikowania 178
7.1.5. Planowanie zintegrowanej komunikacji 181
7.1.6. Kompleksowa ocena działań komunikacyjnych 183
7.2. Rola public relations w zintegrowanym komunikowaniu marketingowym 184
7.2.1. Public relations i marketing – przeciwnicy czy korporacyjni sprzymierzeńcy? 184
7.2.2. Marketingowe public relations – odrębna dziedzina? 188
7.2.3. Strategiczne zastosowanie public relations w integracji marketingowej 191
7.3. Zintegrowana komunikacja marketingowa XXI wieku 193
7.3.1. PrzyszłoŚć zintegrowanego marketingowego public relations 193
7.3.2. Trendy w rozwoju zintegrowanej komunikacji marketingowej 195
Pytania 196
Literatura 197
ROZDZIAŁ 8. Marka a public relations (Andrzej Świątecki) 198
8.1. Producent - perspektywa public relations 198
8.1.1. Definicja marki 198
8.1.2. Public relations i marka - wspólne korzenie 199
8.2. Tożsamość marki 201
8.3. Wizerunek producenta 207
8.3.1. Definicja i historia pojęcia 207
8.3.2. Nowa rola wizerunku firmy 208
8.4. Public relations dla firmy 211
8.4.1. Marketingowe public relations 212
8.4.2. Public relations – remedium uniwersalne? 214
8.5. Producent - ikona XXI wieku 215
8.5.1. Producent nowego etapu 217
8.5.2. Konsument i producent – partnerstwo, dyktat czy uległoŚć? 219
Pytania 224
Literatura 225
CZĘŚĆ III. Public relations - implikacja w praktyce 229
ROZDZIAŁ 9. Polityczne public relations a kreowanie danych. Analiza krytyczna (Wojciech Jabłoński) 229
9.1. Spin doctoring/media spinning – geneza i kontekst zjawiska 229
9.1.1. Pozycja i wymogi mediów jako "strażnika" systemu demokratycznego (według teorii tzw. Czwartej władzy) 230
9.1.2. Wzrost znaczenia interpretacyjnej funkcji mediów 231
9.1.3. Doświadczenia amerykańskie – koniec wieku XX erą spinningu 233
9.1.4. Manipulacja czy immanentna cecha ustrojowa? Zarzuty i mity związane z "nakręcaniem informacji" 234
9.2. Narzędzia i techniki uzyskiwania spinu 235
9.2.1. Baza informacji – mailing list i katalog wycinków prasowych 237
9.2.2. Pseudowydarzenia 239
9.2.3. Rekomendowanie interpretacji medialnych "wydarzeń" 242
9.3. Skrajne formy medialnego spinningu (tzw. Czarny PR) 244
9.3.1. Polityczne public relations – spin doctoring w kampanii negatywnej 244
9.3.2. Niebezpieczeństwo przesunięcia akcentów w stronę propagandy 245
Pytania 249
Literatura 249
ROZDZIAŁ 10. Public relations instytucji finansowych i giełdowych (Michał Macierzyński, Wiesław Macierzyński) 250
10.1. Public relations instytucji finansowych 250
10.1.1. Public relations finansowe w Polsce i na świecie 250
10.1.2. Public relations w strategii instytucji finansowej 253
10.1.3. Zakres i odbiorcy działań public relations finansowego 255
10.1.4. Organizacja public relations w instytucjach finansowych 259
10.1.5. Sponsoring i lobbing w public relations finansowym 262
10.2. Investor relations 265
10.2.1. Investor relations w strategii spółki giełdowej 265
10.2.2. Narzędzia investor relations i ich użycie w kształtowaniu wizerunku marki giełdowej 269
10.2.3. Użycie investor relations w procesie upublicznienia spółki 271
10.2.4. Odbiorcy działań i kontakty z akcjonariuszami 272
Pytania 274
Literatura 274
ROZDZIAŁ 11. Zarzadzanie informacja w sytuacjach kryzysowych (Waldemar Rydzak) 276
11.1. Kryzys w organizacji. Analiza determinantów kryzysu 276
11.2. Antycypowanie kryzysów i uniemożliwianie im przy wykorzystaniu public relations 278
11.2.1. Strategiczne a kryzysowe działania public relations 278
11.2.2. Czynniki wpływające na powstawanie i rozwój sytuacji kryzysowych 283
11.2.3. Identyfikacja zagrożeń oraz grup docelowych 284
11.2.4. Planowanie strategii komunikowania 286
11.3. Działania public relations podczas sytuacji kryzysowej 287
11.3.1. Etyka komunikowania się w przypadku kryzysowej 287
11.3.2. Produktywność narzędzi public relations w sytuacjach kryzysowych 288
11.3.3. Procedura nowoczesnania w sytuacji kryzysowej 289
11.3.4. Zasady współpracy z mediami 289
11.4. Sanacja wizerunku 292
Pytania 293
Literatura 293
ROZDZIAŁ 12. Praktyka public relations. Organizacja działu public relations i biura prasowego w firmie (Beata Paczyńska, Andrzej Stolarczyk) 294
12.1. Dział public relations i biuro prasowe w organizacjach 294
12.1.1. Zadania działu public relations i biura prasowego w ujęciu poręcznym 294
12.1.2. Modele organizacji służb informacyjnych 297
12.1.2.1. Umiejscowienie działu public relations i biura prasowego w strukturze organizacyjnej producenta 300
12.1.2.2. Specyficzne rozwiązania strukturalne w zakresie organizacji działu public relations i biura prasowego 303
12.1.2.3. Pola współpracy i wspólnych kompetencji z innymi działami w firmie 307
12.1.2.4. Niezależność komórki public relations a współpraca z marketingiem 309
12.1.2.5. Współpraca z działem human resources i motywowanie pracowników 311
12.2. Struktura wewnętrzna służb informacyjnych 312
12.2.1. Modele organizacji wewnętrznej działu public relations i biura rzecznika, a także zakresy kompetencyjne poszczególnych stanowisk 312
12.2.2. Technicy i menedżerowie komunikacji – dwa komplementarne typy PR-owców 315
12.2.3. Rzecznik idealny – kryteria oceny 318
12.2.4. Public relations a Internet 321
12.2.5. Tworzenie baz danych 323
Pytania 330
Literatura 331
ROZDZIAŁ 13. Praktyka public relations. Budżetowanie kampanii public relations (Paweł Trochimiuk) 332
13.1. Proces tworzenia strategii 332
13.1.1. Badanie strategiczne 332
13.1.2. Planowanie 333
13.1.3. Pojęcie uprawiania strategii 334
13.2. Specyfika budżetu 335
13.2.1. Ile zabudżetować? 335
13.2.2. Komponenty budżetu 337
Pytania 342
Literatura 342
Noty o autorach 343
Bibliografia 348
Indeks 356

Parametry

ISBN

9788301179205

Autor

Dariusz tworzydło, jerzy olędzki

Wydawnictwo

Wydawnictwo naukowe pwn

Ilość stron

396

Rok wydania

2008

Kategoria

E-booki

Producent

Wydawnictwo Naukowe PWN

Opinia użytkowników

-

Opinie oraz Recenzje

Grażyna U.
Grażyna U.
26.11.2024
Nadesłane opinie pomogą ułatwić zakup innym klientom
Jeżeli miałeś okoliczność korzystać z oferowanego produktu Wydawnictwo naukowe pwn Public relations podziel się z nami swoją subiektywną recenzją i opinią. Wskaż jakie są Twoje z użytkowania, czy jesteś zadowolony, a także czy relacja jakość / cena jest zadowalająca.

Dodaj opinię lub recenzję

Powiązane

Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Niewolnicy i panowie. sześć i pół eseju z antropologii i filozofii społecznej świata
Niewolnicy i panowie to zbiór esejów z antropologii i filozofii społecznej postępowości poświęconych kwestii emancypacji, rozumianej jako...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Uszkodzenia i naprawy przegród budowlanych w aspekcie izolacyjności termicznej Wydawnictwo naukowe pwn
To jedyna krajowa publikacja opisująca w tak kompleksowy sposób błędy i nieprawidłowości – jednocześnie w zakresie projektowania – jak i...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN On the phenomenon of visual arts and the meanders of their preservation, AZ#A96E3743EB/DL-ebwm/mobi
Tytuł On the Phenomenon of Visual Arts and the Meanders of Their Preservation Podtytuł The Philosophy and Elements of the New Theory and...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Szumią, trzeszczą i szeleszczą. o polskiej fonetyce dla dzieci i młodzieży
Tytuł Szumią, trzeszczą i szeleszczą. O polskiej fonetyce dla dzieci i młodzieży Autor Anna Kamińska-Mieszkowska Język polski Wydawnictwo...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Wydawnictwo naukowe pwn Urządzenia elektroenergetyczne - wysyłka od 3,99 - porównuj ceny z wysyłką
Tytuł Urządzenia elektroenergetyczne Autor Henryk Markiewicz Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-18594-7 Rok...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN 50 idei, które powinieneś znać. architektura - philip wilkinson (epub) Wydawnictwo naukowe pwn
nowe wydanie światowego bestsellera literatury popularnonaukowej, część pasjonującej kolekcji „50 idei, które powinieneś znać". Jaka jest...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Diagnoza w psychoterapii par. tom 1. diagnoza par w różnych podejściach
Diagnoza w psychoterapii par. Tom 1: Diagnoza par w przeróżnych podejściach to polifonia psychoterapeutów par pracujących w przeróżnych...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Family office. teoria i praktyka działania na rynkach polskim i międzynarodowym Wydawnictwo naukowe pwn
Family Office to podmioty świadczące usługi międzypokoleniowego, kompleksowego zarządzania posiadajątkiem zamożnych rodzin, zabezpieczające...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Wydawnictwo naukowe pwn Angielsko-polski słownik matematyczny - wysyłka od 3,99 - porównuj ceny z wysyłką
Słownik mieści ok. 5000 podstawowych terminów występujących w anglojęzycznej literaturze matematycznej i ich odpowiedniki lub objaśnienia...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Analiza projektów inwestycyjnych w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa Wydawnictwo naukowe pwn
Tytuł Analiza projektów inwestycyjnych w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa Autorzy Paweł Mielcarz, Paweł Paszczyk Język polski...
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej Wydawnictwo naukowe pwn
Inkluzja edukacyjna nie jest nurtem wewnętrznie spójnym, jak sporo innych nurtów kształcenia i wychowania podlega przemianom i rozwarstwieniom....
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe PWN Człowiek istota społeczna. wydanie nowe - elliot aronson, joshua aronson (mobi) Wydawnictwo naukowe pwn
Pierwsze wydanie książki Elliota Aronsona powstało w 1970 roku. Od tamtej pory stale aktualizowany podręcznik Człowiek istota społeczna...
Wybrane dla Ciebie
Rekomendacja
Prosto z mostu, czyli wywody człowieka logicznego
Do sklepu Szczegóły

Prosto z mostu, czyli wywody człowieka logicznego

45,43 zł
Książka podejmuje tematy tabu o których na co dzień ludzie boją się głośno mówić. Pokazuje znane i mniej znane przykłady: obłudy, kłamstwa,...
Rekomendacja
Szydełko. zabawki Literat
Do sklepu Szczegóły

Szydełko. zabawki Literat

9,21 zł
Szydełkowanie to obecnie nad wyraz popularne hobby. Raduje się zainteresowaniem jednocześnie dziewczynek 7-8-letnich, jak i pań w każdym...
Rekomendacja
Tajemnice dworu sułtana. księga vii. hatidże
Do sklepu Szczegóły

Tajemnice dworu sułtana. księga vii. hatidże

20,00 zł
Żyli w dwóch różnorodnych światach… zespoliło ich przeznaczenie. Książka, która zainspirowała twórców serialu doskonałe stulecie. Ona jest...
Rekomendacja
Odlotowe gołębie łapią bandytów
Do sklepu Szczegóły

Odlotowe gołębie łapią bandytów

26,03 zł
ODLOTOWE GOŁĘBIE ŁAPIĄ BANDYTÓWKażdy prawdziwy gołąb da się pokroić za okruszki. Mniam! Mniam! Mniam! Lubicie frytki? Pizzę? Lody? Tym dla...
Rekomendacja
Harlequin Gorąco jak przed laty
Do sklepu Szczegóły

Harlequin Gorąco jak przed laty

8,98 zł
Przystojny, zmysłowy, bogaty, seksowny – oto popularny hokeista Jordan Serenghetti. Kontuzjowany trafia w ręce rehabilitantki Sery. Sera...
Rekomendacja
Kartkówki. edukacja polonistyczna i matematyczna. klasa 1 Literat
Tytuł Kartkówki. Edukacja polonistyczna i matematyczna. Klasa 1 Podtytuł Materiały edukacyjne Autor Beata Guzowska Język polski Wydawnictwo...
Rekomendacja
Wiatr przez dziurkę od klucza. mroczna wieża. tom 4.5
Roland z Gilead jest rewolwerowcem, jednym z nielicznych usiłujących utrzymać porządek w świecie rosnącego bezprawia, połączeniem błędnego...
Rekomendacja
Zasada równości stron w procesie cywilnym Wydawnictwo c.h beck
Niniejsza monografia poświęcona jest zasadzie równości stron w procesie cywilnym. Mimo iż zasada równości nie została sformułowana wprost...
Rekomendacja
Literat Pielęgnacja włosów w domu
Do sklepu Szczegóły

Literat Pielęgnacja włosów w domu

2,18 zł
Poradnik Pielęgnacja włosów w domu mieści mnóstwo cennych danych i porad, jak samodzielnie w warunkach domowych uzyskać spektakularne, zdrowe,...
Rekomendacja
Chłopcy z placu broni ferenca molnara, AZ#567596AAEB/DL-ebwm/pdf
Rzetelne i przystępnie napisane opracowanie lektury, m.in. Szczegółowe i znaczne streszczenie, skrupulatna analiza, charakterystyka bohaterów,...
Rekomendacja
Beata guzowska Sprawdziany. język polski. przyroda. klasa iii
Sprawdziany, opracowane przez nauczycielki z wieloletnim doświadczeniem, dedykowane są dla uczniów klasy III szkoły podstawowej do samodzielnej...
Rekomendacja
Marta jendraszak Jak upinać długie włosy
Do sklepu Szczegóły

Marta jendraszak Jak upinać długie włosy

5,93 zł
Poradnik powstał z myślą o wszelkich mamach, by mogły w nim znaleźć inspiracje do wykonania niebanalnych fryzur dla swoich córek. Przedstawione...