Osiemnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione pozostały zmiany, jakie zaszły na rynku książki w Polsce. Istotną część "Wydawnictw" stanowią pogłębione analizy rozmaitych sektorów rynku książki (literatura atrakcyjna, książka dziecięca, szkolna, naukowa, literatura religijna, kartografia i przewodniki, albumy). Ponadto zamieszczono prezentacje największych firm wydawniczych w Polsce (m.in. Opisy i charakterystyki przedsiębiorstw, informacje o generowanych obrotach, wielkości produkcji wydawniczej, zatrudnieniu). Książkę uzupełniają liczne tabele i zestawienia - m.in. Z wynikami badań czytelnictwa, danymi na temat wielkości produkcji wydawniczej, informacjami o nakładach książek. Dodatkowo tematyka pozostała zasadniczo poszerzona o zagadnienia związane z digitalizacją treści i jej dystrybucją w nowych kanałach dystrybucji. Spis treści: 1. Główne trendy na rynku wydawniczym 2. Prognozy dla rynku wydawniczego 3. Wydawniczy biznes na świecie w 2014 roku 4. Ranking wydawnictw 5. Największe wydawnictwa książkowe w 2014 roku