Strategie przedsiębiorstw ewoluują wraz z rozwojem teorii zarządzania strategicznego i pojawiających się razem z nią nowych koncepcji, modeli i spojrzeń. Takim stosunkowo nowym podejściem do rozwoju przedsiębiorstw jest koncepcja ambidexterity, zakładająca jednoczesność działań eksploracyjnych i eksploatacyjnych, co ma zapewnić firmie sukces i względnie trwałą przewagę konkurencyjną. Pojawia się tu jednak pytanie, czy strategia oburęczna jest właściwa dla wszelkich przedsiębiorstw, a jeśli nie, to co warunkuje jej dobór. Poszukując na nie odpowiedzi, Autorka:
- definiuje strategię oburęczną przez pryzmat: podstawowych wyborów strategicznych związanych z wyborem celów firmy, domeny produktowo-rynkowej, źródeł przewagi konkurencyjnej i podejścia do tworzenia i realizacji strategii;
- identyfikuje i systematyzuje antecedencje wyboru strategii ambidexterity, a także efekty jej realizacji;
- dokonuje oceny wyborów strategicznych przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce z perspektywy wpływu poszczególnych antecedencji i osiąganych wyników, dostarczając tym samym wiedzy i wskazówek, w jakich okolicznościach dobór strategii ambidexterity przynosi najkorzystniejsze rezultaty.
Książka wskazuje dotychczasowe ustalenia badawcze, nadal istniejące luki poznawcze, a także kierunki dalszych badań. W związku z tym jest przeznaczona dla środowisk naukowych, doktorantów i studentów zarządzania, a także szerokiego grona kadry kierowniczej, która w swoich działaniach musi dokonywać trudnych wyborów strategicznych ukierunkowanych, z jednej strony, na wzrost wydajności przedsiębiorstwa, z drugiej zaś na poszukiwanie nowych ścieżek rozwoju
Podtytuł: świeże spojrzenie
ISBN: 9788320823059
Kod paskowy: 9788320823059
Autorzy: Zakrzewska-Bielawska Agnieszka
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 20234
ilość stron: 274
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 16.0x23.5cm
Głębokość (mm): 15
Waga: 0.41
Języki: polski
Wiek: 15-99 lat
Grupa towarowa: Książka