Autorki prezentują zagadnienia dotyczące zarządzania samorządem terytorialnym, jego partnerstwem z otoczeniem, polityką komunikacji i finansowaniem przedsięwzięć. Wskazują na ścisłe powiązanie poruszanych tematów.
Zadaniem samorządów jest działanie w obszarze zaspokajania potrzeb społeczeństwa poprzez dostarczanie trafnych dóbr i usług. Samorządy działają w pewnym określonym otoczeniu i ich aktywność powinny wyróżniać otwartość i rozciągliwość, co udoskonalone zaspokojenie potrzeb i pragnień wielu grup nabywców.
Administracja samorządowa wchodzi bowiem w liczne interakcje ze środowiskiem, w którym funkcjonuje. Należy zatem wytworzyć sprawne mechanizmy umożliwiające m.in. Społeczną partycypację. System komunikacji samorządu wymaga wieloaspektowego podejścia ze względu na najróżniejsze zapotrzebowania odbiorców i zaplanowane cele.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.