Książka powstała na podstawie projektu badawczego obejmującego wywiady z właścicielami, twórcami i prezesami firm, które w ostatnich dwudziestu latach odniosły efektowny sukces. Omówiono w niej komponenty nowego, efektywnego podejścia do biznesu, które odpowiada współczesnym uwarunkowaniom biznesowym. Analizie poddano kilkanaście polskich firm, z którymi autor miał okazję się zetknąć jako osoba bezpośrednio zaangażowana w zarządzanie
(GK Redan SA, questus, questuspoint), jako doradca (mBank, Multibank, Tubądzin, Aflofarm, LOTOS, Stowarzyszenie Wiosna), albo jako analityk biznesowy (RMF FM, Sphinx, Dr Irena Eris, Atlas, Monnari, onet.pl, Kolporter, NK.pl). Propozycja nowego paradygmatu biznesu była także weryfikowana w trakcie współpracy szkoleniowo-konsultacyjnej z firmami międzynarodowymi, takimi jak Unilever, Abbott, Microsoft czy HP.
„Książka Roberta Kozielskiego, choć inspirowana historią mBanku, daleko wykracza poza ten temat, prezentując czytelnikowi paradygmaty marki XXI wieku. Kto nie chce pozostać w tyle, niech ją przeczyta".
Prof. Dr hab. Andrzej Blikle, A. Blikle
„Czterolistna koniczyna, która stanowi symbol nowego paradygmatu w biznesie, jest zarazem drogowskazem dla praktyków. Książka inspiruje do poszukiwania niekonwencjonalnych rozwiązań problemów biznesowych. Liczne przykłady nie tylko ilustrują przyjęte tezy, ale czynią jej lekturę błogą, a niekiedy frapującą".
Prof. Dr hab. Czesław Sikorski, Uniwersytet Łódzki
„Teza, że świat się zmienia, jest truizmem. Jednak niedużo kto zdaje sobie sprawę z tego, jak wyjątkowo i ja k prędko zmienia się świat biznesu. Przecież zawsze organizowano produkcję czy handel. Nic więc, wyjątkowo, się nie zmieniło. Książka Roberta Kozielskiego ukazuje, że... Zmieniło się niemal wszystko. Nie wiem, czy autor zdoła przekonać czytelników, że dziś sens ma wyłącznie »pełna, spójna koncepcja prowadzenia biznesu, w której zarządza się nie ludźmi i materiałami, ale wiedzą, rynkami i procesami«. (Ludzi trudno jest bowiem przekonać do rewolucji). Mam wszakże nadzieję, że przynajmniej zachęci ich do refleksji".
Prof. Dr hab. Dariusz Doliński, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej w Warszawie, Wydział Zamiejscowy we Wrocławiu
„Książka jest źródłem nieocenionej wiedzy dla każdego ambitnego menedżera, który stara się wyjść poza utarte schematy myślenia i działania. Autor, który oprócz kariery akademickiej ma za sobą sporo doświadczeń biznesowych, przedstawia najważniejsze wyzwania biznesu przyszłości. Nowy paradygmat biznesu jest naszą rzeczywistością. Ci, którzy to zrozumieją i przyjmą jako własny sposób działania, posiadają szansę na sukces. Książka świetnie to ilustruje".
Sławomir Lachowski, twórca mBanku i Multibanku
„Od wielu lat poszukujemy odpowiedzi na pytanie, jak odnieść sukces w biznesie. Książka Roberta Kozielskiego wpisuje się w kierunek tych poszukiwań. Autor prezentuje w niej oryginalną koncepcję czterolistnej koniczyny, wytwarzającą nowy paradygmat biznesu. Każdy menedżer, który szuka odpowiedzi na pytanie o źródła sukcesu, powinien przeczytać tę książkę".
dr hab. Grzegorz Karasiewicz, prof. Uniwersytetu Warszawskiego
Podtytuł: Czterolistna koniczyna – nowy paradygmat biznesu
ISBN: 9788363391201
Kod paskowy: 9788363391201
Autorzy: Kozielski Robert
Wydanie: 2
Rok wydania: 2017
Kod wydawcy: 42282
liczba stron: 212
Oprawa: Twarda
PKWiU: 58.11.1
Format: 24.6x17.2
Głębokość (mm): 14
Waga: 0.475
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka