Nasz podręcznik niesie przesłanie, iż za fundament ekonomii kultury należy uznać rozwój, a nie rynek. Jedynie bowiem w ten sposób można uchwycić związek kultury z gospodarką i jej współczesnymi przemianami strukturalnymi, lecz też – szerzej – ze zmianą społeczną. ( )
Naszym celem było przygotowanie podręcznika, który byłby wprowadzeniem do „ekonomii kultury", ale który nie powielałby podejścia wypracowanego na gruncie ekonomii neoklasycznej, w której kulturę postrzega się poprzez pryzmat rynku, gospodarki rynkowej i przemysłów kreatywnych. Cechą nadrzędną tak pomyślanego podręcznika jest podejście interdyscyplinarne, dopiero ono zezwala na bowiem uchwycenie i ukazanie zależności między kulturą a rozwojem. Dlatego stworzyliśmy zespół, w którym wokół tego celu skupili się nie tylko ekonomiści, ale też socjologowie, historycy sztuki oraz prawnicy – teoretycy i praktycy. ( )
Obecna wersja podręcznika jest pod względem treści nad wyraz zmieniona i rozszerzona. Lecz najważniejszą modyfikacją jest jego zupełnie nowa edytorska forma. Powstała ona w następstwie podjęcia poprzez autorów współpracy z pracownikami i studentami Akademii Sztuk przepięknych w Katowicach.
ze „Wstępu"
prof. Jerzego Hausnera
prof. Anny Karwińskiej
prof. Jacka Purchli
ISBN: 9788363391379
Kod paskowy: 9788363391379
Redakcja: Hausner Jerzy, Karwińska Anna, Purchla Jacek
Wydanie: 2
Rok wydania: 2017
Kod wydawcy: 42282
liczba stron: 600
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 18.0x26.7
Głębokość (mm): 41
Waga: 1.35
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka