Ocenianie mistrzowskie - rzetelne, adekwatne i sprawiedliwe
- Funkcje, cele i najważniejsze formy ocen pracowniczych
- precyzyjna analiza pułapek w procesie oceniania
- Oceny motywujące i demotywujące pracowników
- korzystny cykl porozumiewania się i prowadzenia rozmów oceniających
- Związki oceniania z osobowością i potrzebami pracowników
- Typologie menedżerów, pracowników i organizacji Pomocne studia przypadków
"Ludzie są najważniejszym zasobem firmy" - to truizm z lubością powtarzany przez niektórych prezesów i menedżerów zarządzających. "Gdyby nie ludzie, nasz genialny zespół pracowniczy, nie moglibyśmy stale iść do przodu" -- ile razy słyszałeś podobne stwierdzenie w trakcie różnorakich rocznic, gali czy zebrań? Czy zadałeś sobie wówczas pytanie, ile prawdy kryje się w tych słowach? A czy wiesz, jak to zmierzyć? marka naprawdę dbająca o pracownika kładzie duży nacisk na użytkowanie postępowych metod zarządzania zespołem (zwanym nieszczęśliwie "zasobem ludzkim") i rozwój miękkich kompetencji kadry kierowniczej. Tworzenie produktywnych zespołów zadaniowych, zindywidualizowany wybór zadań, motywowanie, inspirowanie i uczenie to jedne z najistotniejszych umiejętności menedżerskich. Usprawniają one osiąganie sukcesów poprzez organizację, a do tego pozwalają pracownikom na zaspokojenie ich potrzeb. Rozwój tych umiejętności -- efektywniejsza komunikacja, bardziej optymalne ocenianie ludzi -- to jedno z ważniejszych pól walki konkurencyjnej, choć nie wszyscy menedżerowie dostrzegają ten fakt i doceniają jego znaczenie. Przeprowadzanie oceny pracowniczej to podstawowe działanie HRM. Ten proces nie polega na wartościowaniu pracownika jako osoby, nie ma także kontekstu moralnego. Ocenie podlegają fachowe zachowania, działania, wydajność i sposoby rozwiązywania problemów.
Tytuł Nagroda i kara. Profesjonalna ocena pracownika Autor Romuald Korach Wydawnictwo One Press / Helion EAN 9788324621866 ISBN 9788324621866 Kategoria Literatura, Zarządzanie ilość stron 272 Format 235x160x15 mm Rok wydania 2009 Oprawa broszurowa