Vilfredo Pareto nie sformułował zasady 80/20, choć był świadom zjawiska "kluczowych nielicznych". Od dawna wiemy, iż do większości skutków, efektów i nagród prowadzi nieduża ilość przyczyn, działań i wysiłków. Gdyby regułę 80/20 ująć dosłownie, oznaczałaby, iż 80% osiągnięć w pracy zapewniamy, poświęcając jej zaledwie 20% czasu, a mniej więcej cztery piąte naszych wysiłków okazuje się stanowczo nieistotnych. Tak rażący brak równowagi między przyczynami i skutkami czy wysiłkiem i nagrodą wydaje się sprzeczny ze wszystkim, czego głównie można by oczekiwać! Tymczasem zasada ta, używana przez wszystkich inteligentnych ludzi i wszystkie osiągalne rodzaje ludzkich zbiorowości, pomaga osiągać istotnie więcej pokaźnie mniejszym kosztem. To jubileuszowa edycja bestsellerowego poradnika, docenionego poprzez miliony efektywnych ludzi z całego świata. Z okazji dwudziestej rocznicy pierwszego wydania książka została poprawiona i uzupełniona o cztery nowe rozdziały omawiające czerpanie korzyści z rosnącej popularności sieci, sterowanie własnym życiem dzięki łączności ze swoją podświadomością, a także pięć fundamentalnych zasad sukcesu. Dzięki czemu przewodnikowi dowiesz się, jak zastosować zasadę 80/20 we wszelkich aspektach życia. Nauczysz się koncentracji na najważniejszych 20% przyczyn i zaczniesz osiągać dużo więcej: szybciej przy mniejszym wysiłku. W efekcie będziesz żyć szczęśliwiej, radośniej, poczujesz się wolny i spełniony. Tak właśnie działa popularna zasada 80/20! W tej książce odszukasz: kluczowe koncepcje powiązane z zasadą 80/20 wprowadzenie do myślenia w kategoriach 80/20 zastosowanie zasady 80/20 w biznesie wdrażanie zasady 80/20 w życiu osobistym i w relacjach z innymi strategie osiągania szczęścia i praca z podświadomością wizje przyszłości w proporcji 80/20 Zasada Pareta: odmień swoje życie małym wysiłkiem! O autorze książki Richard Koch jest brytyjskim konsultantem do spraw zarządzania, inwestorem i autorem rozchwytywanych książek o zarządzaniu, marketingu i stylu życia. Ukończył studia na Uniwersytecie Oksfordzkim. Zaczął od pracy dla Boston Consulting Group, później odnosił spore sukcesy biznesowe. Wśród jego przedsięwzięć można wymienić takie inicjatywy jak Filofax, Plymouth Gin, Belgo i Betfair. Do 1983 roku był partnerem w Bain & Company, natomiast później jednym z założycieli LEK Consulting.