Przewiduj efekty informacji zwrotnej Stwórz w zespole atmosferę otwartości Stosuj konstruktywną krytykę Wsłuchaj się w informacje zwrotne płynące z otoczenia żeby Twoja organizacja ciągle ewoluowała, rozwijała się i odnosiła sukcesy, konieczne jest podjęcie działań posiadających na celu korektę ewentualnych niepożądanych efektów.
także dla dobra zarządzanego poprzez Ciebie zespołu i każdego pracownika indywidualnie wyodrębnione jest usunięcie problemów z bezkonfliktowym i dokładnym udzielaniem danych zwrotnej. Nie jest to proste zadanie - ludzie nad wyraz często odbierają je jako otwarty atak na swoją osobę i zamykają się na proponowane zmiany.
Tymczasem informacja zwrotna nie jest krytycznym monologiem, a znakomitym narzędziem umożliwiającym skuteczne zarządzanie. Trenuj swoje zdolności przywódcze i naucz się: określać najwłaściwszy czas wkraczania do akcji, przełamywać opór przed zmianami, pokonywać przeszkody komunikacyjne, udzielać starannych wskazówek.
Bądź menadżerem, który potrafi: efektywnie zmieniać zachowania zespołu przełamywać postawę obronną własną i innych członków organizacji radzić sobie z napiętymi sytuacjami przekazywać informację zwrotną przełożonemu.
Powyższy opis pochodzi od wydawcy.