Komunikacja marketingowa przedsiębiorstw działających na rynku farmaceutycznym - podejmując się przekazywania na rynek danych niezbędnych pacjentom w procesie wyboru i zakupu produktów farmaceutycznych, zaspokajających najważniejszą potrzebę człowieka, jaką jest zdrowie - wymaga szczególnych kompetencji.
Na jej specyfikę wpływa głównie zasobność kategorii produktów: leków Rx (wydawanych na receptę), leków z ograniczoną możliwością zakupu, leków OTC (wydawanych bez recepty) i suplementów diety i dermokosmetyków (nabywanych przez konsumentów podobnie jak inne produkty). Poszczególne kategorie z kolei podlegają regulacjom prawnym, które m.in. Ograniczają możliwość użytkowania określonych form i narzędzi komunikacji marketingowej, w zależności od tego, jakiej kategorii produktu dotyczy przekaz. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na specyfikę komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym są względy etyczne. Bywa,powodują one odmienną ocenę zachowań podmiotów uczestniczących w procesie komunikacji.
W książce przeanalizowano następujące zagadnienia:
Autorki podkreślają potrzebę odpowiedzialnej komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym, wskazując na ważną rolę branży farmaceutycznej w systemie ochrony zdrowia, a co za tym idzie - odpowiedzialność jej podmiotów za zdrowie publiczne.