Wycena przedsiębiorstwa jest nierozerwalnie związana z dążeniem do maksymalizacji jego wartości. Celem spółki jest pomnażanie kapitałów własnych, co wymaga sformułowania i wdrażania długoterminowej strategii budowania jej wartości. Podstawowe znaczenie ma przy tym ekonomiczna wartość przedsiębiorstwa, poprzez którą rozumiemy jego zdolność do generowania wolnej gotówki. Akcent jest zatem położony na przyszłość, a nie na przeszłość,, a także na realne przychody, a nie zysk księgowy. Celem książki jest prezentacja teorii, modeli i metod wyceny w powiązaniu z praktyką wyceny spółek kapitałowych. Rozważania rozpoczynamy od szczegółowego przedstawienia rozmaitych ujęć i rodzajów kategorii wartości $1587 od historyczno-filozoficznych po ekonomiczne. Historia i współczesność skłania do konkluzji, że wycena jest jednocześnie teorią (jako jedna z wyjściowych i najważniejszych części Value Based Management), jak i sztuką opartą na doświadczeniu i intuicji wyceniających. Trzeba jednak posiadać całkowitą świadomość,wykorzystanie nawet najlepszych teorii, metod i narzędzi nie musi (zwłaszcza w krótkim okresie) odzwierciedlać rzeczywistej wyceny rynkowej danych aktywów. Marek Panfil, Andrzej Szablewski Podyplomowe Studium Zarządzanie Wartością producenta Podyplomowe Studium Metody Wyceny Spółki Kapitałowej OPINIE Książka jest zbiorem tekstów, które wszystkie razem i każdy z osobna są wyśmienitym przykładem łączenia wysokiej, wnikliwej fachowości z umiejętnością zaciekawienia odbiorcy. Jest to dzieło zarówno naukowe, jak i w najkorzystniejszym tego słowa znaczeniu lubiane. Prezentuje panoramę zagadnień, których znajomość i zrozumienie usprawnia odnajdywanie się w coraz bardziej skomplikowanych realiach globalnej gospodarki. Inwestorzy giełdowi znajdą w tej książce inspiracje dla własnej refleksji na temat podstaw kształtowania się wartości przedsiębiorstw i bez wątpienia bogatą wiedzę pozwalającą im krytycznie oceniać własne decyzje inwestycyjne. Dr Ludwik Sobolewski, Prezes Zarządu, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie SA Książka mieści w 24 rozdziałach cenne informacje, które każdemu menedżerowi dają asumpt do poszukiwania wartości w swoim przedsiębiorstwie. Teoria, a zwłaszcza przekazane przykłady ergonomiczne wzbogacają prezentowane zagadnienia, które przedstawione w dostępny sposób stanowią rewelacyjne kompendium wiedzy dla studentów, pracowników naukowych oraz praktyków. Z chęcią sięgam do tej publikacji, by zgłębić swoją wiedzę w zakresie wyceny pragnień inwestorów czy też określenia wpływu wartości klienta na wartość zarządzanego przedsiębiorstwa. Zwłaszcza podane modele opcji rzeczywistych mogą być w obszerniejszym stopniu wykorzystywane w wycenie przedsiębiorstw w branży surowcowej. Dr inż. Herbert Wirth, Prezes Zarządu, KGHM Polska Miedź SA Nareszcie mam w ręku książkę, w języku polskim, którą mogę z pełnym przekonaniem polecać jako kompleksowy podręcznik do wycen - od spółek po wartości niematerialne i prawne. Jej zaletą jest bez wątpienia dostatek poruszanych tematów i przedstawienie użycia najróżniejszych podejść i metod wyceny do unikalnych sytuacji. Jako ciekawostkę można potraktować przykład wyceny klubu piłkarskiego. Atrakcyjne są na dodatek dwa teksty poświęcone wycenie przedsiębiorstw działających w branży minimalistyczncowej - KGHM (miedź) i Exxon Mobil (ropa). Jacek Socha, Wiceprezes, a także Partner PwC w Polsce funkcjonalny przewodnik po tematyce wyceny i wartości. Książka jest bardzo konkretnie osadzona w realiach polskich, a wiedza teoretyczna jest wzbogacona wieloma przykładami oraz studiami przypadków. Obowiązkowa lektura ponadto dla finansistów i uczestników rynku kapitałowego. Dr hab. Michał Wrzesiński, Prof. SGH, Prezes Zarządu, Dom Maklerski Navigator SA Akademia wyceny w pigułce. Wykład o fundamentach wartości i metodach wyceny przedsiębiorstw. Przykłady wycen: Exxon Mobil, KGHM, Jutrzenka, Mieszko, Infovide Matrix, K2 Internet, Gino Rossi, klub piłkarski Juventus Turyn. Z recenzji prof. Dr hab.