Projektowanie usług oraz projektowanie wrażeń użytkownika nie dotyczy tylko oprogramowania. Narzędzia i techniki, jakie oferuje, można użyć w użytecznym funkcjonowaniu właściwie każdej organizacji, której zależy na lepszym działaniu na rzecz klientów, obywateli czy własnych pracowników.
Są bezcenne przy łączeniu silosów operacyjnych i doskonaleniu wewnętrznej współpracy w organizacji - dzięki wdrożeniu zasad projektowania usług można doprowadzić do tego, by ludzie współdziałali bardziej wydajnie i z pokaźniejszą radością.
Projektowanie usług doczekało się obszernych podstaw teoretycznych. Żeby jednak optymalnie z nich skorzystać, konieczne jest spojrzenie na tę dziedzinę z perspektywy rzeczywistego świata. Ta książka jest podręcznikiem dla praktyków.
zawiera zbiór narzędzi, katalog metod, przewodnik ułatwiający pracę, niemało przykładów i studiów przypadku. Znalazły się tutaj w dodatku jasne wskazówki dotyczące przeprowadzania cyklu projektowania usług.
Opisano, jak z łatwością doprowadzić środowiska biznesowe i specjalistów od projektowania do współpracy. Po ogólniejszym omówieniu procesu ustanawiania i realizowania inicjatyw w zakresie projektowania usług zaprezentowano także szczegóły facylitacji przedsięwzięcia i kształtowania jego otoczenia.
niemało spomiędzy uwzględnionych w tekście metod i narzędzi zostało już należycie opisanych. Tutaj natomiast, poza ich prezentacją, dodano szereg wskazówek i porad najlepszych ekspertów w dziedzinie projektowania usług.
W ten sposób umożliwiono powiązanie doświadczenia z działalnością operacyjną i sukcesem biznesowym oraz budowaniem kultury klientocentryzmu. Czemu służy projektowanie usług i co to właściwie jest Narzędzia do projektowania usług proces badawczy i planowanie ideacji Prototypowanie usług Zarządzanie procesem projektowania usług Wdrażanie projektowania usług w organizacji i tworzenie warunków dla innowacji Książka została napisana i zaprojektowana przez Marca Stickdorna, Adama Lawrence'a, Markusa Hormessa i Jakoba Schneidera.
Autorzy współpracują ze sobą od kilkunastu lat: realizują projekty, szkolą, doradzają i zakładają start-upy. W 2013 roku założyli szkołę kształcącą przyszłych projektantów usług. Lawrence i Hormess są znani jeszcze jako inicjatorzy akcji Global Service Jam.
Projektowanie usług: dość teorii, czas na działanie! Powyższy opis pochodzi od wydawcy.