Podręcznik marketingu asygnowany dla studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych w ramach przedmiotu „Podstawy marketingu", „Marketing", „Zarządzanie marketingowe" i innych przedmiotów specjalnościowych, uczestników studiów podyplomowych w zakresie zarządzania, praktyków gospodarczych samodzielnie poznających problematykę marketingu oraz dydaktyków szkół wyższych przeciętnych szkół ekonomicznych.
Podręcznik pokazuje przeważnie sposób kształtowania strategii marketingowej. Ukazano także zagadnienia związane ze stosowaniem marketingu w przeróżnych sytuacjach rynkowych, zarządzaniem działalnością marketingową, efektywnością i produktywnością marketingu. Zawiera zarówno wiedzę ugruntowaną, wspartą doświadczeniem kilkudziesięciu lat stosowania marketingu na świecie, jak i wiedzę nową, wypracowaną w ostatnich latach (zwłaszcza w obszarze marketingu internetowego).
Każdy rozdział gromadzi syntetyczne wprowadzenie, kluczowe pojęcia, znaczące tematy merytoryczne, funkcjonalny blok „Z praktyki rynkowej", moduł „Zdaniem eksperta" zawierający wypowiedzi wybitnych praktyków gospodarczych, dylematy decyzji rynkowych, a także zadania. Podręcznik gromadzi mnóstwo tabel, rysunków i zestawień. Treść jest przedstawiona w ciekawy sposób (student friendly). W przypisach czytelnik znajdzie nawiązanie do żargonowych określeń z dziedziny marketingu.
Czytelnik otrzymuje progresywny, bogaty tematycznie i interesująco opracowany podręcznik marketingu.
Autorzy: Marcin Awdziej, Lechosław Garbarski, Magdalena Krzyżanowska, Karolina Małagocka, Grzegorz Mazurek, Paweł de Pourbaix, Jolanta Tkaczyk