",,Technologie cyfrowe w biznesie. Przedsiębiorstwa 4.0 a sztuczna inteligencja" to kompleksowe opracowanie dotyczące problematyki przedsiębiorstwa i zarządzania w warunkach cyfryzacji i usieciowienia.
ukazuje aktualne trendy i procesy rynkowe wyróżniając wpływ technice, takich jak: sztuczna inteligencja, Internet Rzeczy czy blockchain w procesie ewolucji przedsiębiorstw i wykonywanych poprzez nie procesów zarządczych.
Książka,,Technologie cyfrowe w biznesie" odnosi się zarówno do zarządzania jako całościowego procesu prowadzącego do realizacji osiąganych celów Przedsiębiorstwa 4.0 w warunkach digitalizacji, jak także jego wybranych obszarów użytecznych, np.
Przedsiębiorstwo 4.0 a logistyka, marketing, zarządzanie zasobami ludzkimi. Łączy ujęcie teoretyczne i praktyczne. Umiejętnie łączy ujęcie teoretyczne z praktyką rynkową, wskazując potencjalne kierunki i obszary wzajemnej konwergencji biznesu i technice cyfrowych.
Publikacja jest pracą wartościową i oryginalną. W rozmiarze merytorycznym ma istotną wartość poznawczą. Stanowi ważne wzbogacenie wiedzy dotyczącej teorii przedsiębiorstwa - wiedzę tę przenosi na wyższy, względem dotychczasowych ujęć poziom, który można określić mianem poziomu 4.0.
(...) Poszczególne rozdziały zawierają pogłębioną refleksję teoretyczną, dotyczącą znaczenia transformacji cyfrowej i rozwoju IT, identyfikację szans i zagrożeń dla przedsiębiorstwa jako całości i kilku szczegółowych funkcji i obszarów zarządzania.
Do tej ogólnej, wysoce pozytywnej opinii dołożę składnik dodatkowy - to użycie wiedzy, kapitału intelektualnego konsultantów, ekspertów z biznesu. Książka niewątpliwie spotka się z znacznym zachwytm środowiska naukowego zajmującego się zagadnieniami zarządzania, przedsiębiorstwa, biznesu elektronicznego, w tym także doktorantów i studentów,, a także uczestników studiów podyplomowych.
mieć także będzie duże znaczenie aplikacyjne dla menedżerów przedsiębiorstw. Prof. Dr hab. Jan W.