Ostatnie wybory parlamentarne w Polsce w 2001 roku potwierdzają działanie i znaczenie marketingu politycznego, tym samym dowodząc aktualności niniejszej pracy. Między innymi nieoczekiwany sukces?Samoobrony", zdaniem wielu obserwatorów, jest pochodną zastosowania metod marketingowych i technik perswazyjnych w oddziaływaniu wyborców. Książka ta traktuje właśnie o mechanizmach zdobywania władzy we współczesnych kampaniach wyborczych. Przedstawione jest w niej fascynujące i rzadko, jak dotąd, badane zjawisko marketingu politycznego, analizowanego na podstawie kampanii prezydenckich w USA i w Polsce. Podstawowy walor tego opracowania to połączenie teorii marketingu politycznego z praktyką. Z jednej strony, książka ta słwykorzystać więc może jako podręcznik akademicki, z drugiej - stanowi wyczerpujący przegląd technik i metod stosowanych w kampanii wyborczej, w celu kształtowania postaw wyborców i zdobycia ich głosów. Książka słwykorzystać będzie jednocześnie studentom kierunków humanistycznych, a także zarządzania i marketingu, specjalistom zajmującym się marketingiem, reklamą czy public relations, jak i politykom i osobom zainteresowanym mechanizmami rywalizacji podczas wyborów. Spis treści: I - Historia użycia marketingu politycznego II - cechy szczególne marketingu politycznego III - Analiza rynku politycznego