Od konwencjonalnego działu kadr do współczesnego HR
Metody pomiaru kompetencji
System wynagradzania oparty na kompetencjach
Wyniki badań: wydajność modeli kompetencyjnych w firmach w USA
Czym tradycyjny dział kadr różni się od współczesnego działu HR?
Dział HR nie izoluje się od reszty organizacji, lecz pomaga jej we wszystkim, co jednoczy się z zarządzaniem pracą ludzi. Podsuwa rekrutów tak prawidłowych, że kierownicy w całej firmie pytają: "Skąd oni ich biorą?". Regularnie mierzy efektywność i produktywność pracowników. Oferuje lepsze zasady premiowania. Sygnalizuje kierowników liniowych o tym, że ich podwładni są przeciążeni. Projektuje szkolenia szyte na miarę. I pomaga pracownikom odkrywać ich mocne i słabe strony. Oto korzyści, jakie daje organizacji kompetencyjny model zarządzania kadrami i oparty na nim dział HR.
Niezależnie od tego, czy jesteś w dziale kadr kierownikiem czy specjalistą, poznaj metody i techniki HR używane w organizacjach na całym świecie, wsparte wnioskami teoretyków i potwierdzone wynikami sondaży przeprowadzonych w USA:
znajdowanie i wspieranie pracowników godnych naśladowania,
określanie wymiernych rezultatów, jakie daje firmie sprawny dział HR,
metoda oceny kompetencji dla danego stanowiska (JCAM),
metoda menu kompetencji,
określanie kompetencji drogą wywiadu zogniskowanego,
przygotowanie ścieżki kariery w organizacji.
Tytuł Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na... Autorzy David D. Dubois, William J. Rothwell Wydawnictwo One Press / Helion EAN 9788324604432 ISBN 9788324604432 Kategoria Literatura, Zarządzanie liczba stron 352 Format 237x168x18 mm Rok wydania 2007 Oprawa broszurowa