"Praca posiada analizy informacji opisujących współczesnego polskiego konsumenta, z uwzględnieniem zdobywanej i używanej poprzez niego wiedzy, oraz nowych trendów w jego zachowaniach. Informacje te mają stanowcze znaczenie dla menedżerów, a także pracowników działów sprzedaży i marketingu firm handlowych, usługowych oraz produkcyjnych, oni bowiem na co dzień podejmują decyzje wymagające aktualnej, ale i pogłębionej wiedzy o zachowaniach konsumentów.
Zawarte w książce treści mogą więc być wykorzystane jako podstawa tworzenia skutecznych strategii marketingowych. Publikacja jest oparta na konkretnej podbudowie teoretycznej - autorzy dokonali przeglądu najnowszej światowej literatury dotyczącej konsumpcji i zachowań konsumentów.
Książka jest adresowana do pracowników naukowych i naukowo-dydaktycznych reprezentujących takie kierunki, jak: ekonomia, finanse czy zarządzanie, oraz do studentów tych kierunków jednocześnie na uczelniach ekonomicznych, jak i na wydziałach ekonomicznych uniwersytetów.
Powinna również zainteresować doktorantów przygotowujących rozprawy z obszaru ekonomii i zarządzania. Zachowania konsumentów należą do obszaru, w ramach którego stosunkowo niejednokrotnie badacze podejmują przedsięwzięcia identyfikacji ich specyfiki, determinant je kształtujących itp.
aczkolwiek tematyka, wokół której skupiają się Autorzy monografii nie jest nieraz prezentowana w literaturze jednocześnie polskiej, jak i zagranicznej. Główny jej nacisk położony jest na wiedzę ekonomiczną konsumentów i jej wpływ na ich zachowania.
Problem ten jest niezwykle aktualny, biorąc pod uwagę zmiany w otoczeniu (np. Rozwój nowych technice, duży dostęp do danych). Dr hab. Małgorzata Bartosik-Purgat, prof. UEP Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu Zespół autorski tworzą pracownicy Katedry Badań Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.