To książka przede wszystkim dla przedsiębiorców, właścicieli nieznacznych firm, ludzi znudzonych etatową pracą.
Jej autorzy starają się zmienić tradycyjne i przestarzałe myślenie ludzi na temat biznesu. Twierdzą, iż przygotowywanie długotrwałych biznesplanów, obserwowanie konkurencji i szukanie inwestorów, to zwykła strata czasu. Obecnie rynek zmienia się tak szybko, że zanim dokładnie przygotujemy się do założenia producenta, nasze dane staną się już nieaktualne.
Jak produktywnie prowadzić biznes?
W „Rework" dowiecie się, że osiągnięcie sukcesu zawodowego jest realne bez wydawania mnóstwa pieniędzy na marketing i reklamę. Znajdziecie tu nad wyraz racjonalne podejście do biznesu.
Co więc trzeba zrobić, by rozwinąć firmę? Przestać gadać i brać się do roboty!
Jason Fried i David Heinemeier Hansson przekonują nas, że żeby osiągnąć sukces nie musimy:
Autorzy uczą, jak być bardziej sprawnym i stać się rozpoznawalnym bez napadu na bank!:)
3 lekcje z książki „Rework":
#1 Powinieneś zbudować swój biznes wokół tego, co niezmienne – wokół tego, czego ludzie chcą teraz i będą potrzebować jeszcze za dziesięć lat.
#2 minimalna skala działalności nie musi być tylko szczeblem w rozwoju firmy, lecz może być celem samym w sobie.
#3 Plany to tak naprawdę domysły. Gdy niepewne informacje zamieniasz w plan, wkraczasz na niebezpieczny teren. Plany przewidują bowiem, iż przyszłość jest kształtowana poprzez przeszłość.
Książka napisana jest przystępnie i z humorem. Nie ma w niej zbędnego lania wody, ale same konkrety. A napisali ją panowie, którzy osiągnęli sukces w dziedzinie komputerowej. Tak więc ich przemyślenia poparte są praktyką i wypracowanymi metodami działania. Niektóre ich porady mogą wydać się dość kontrowersyjne.
O autorach:
Jason Fried jest współzałożycielem spółki 37signals, która zajmuje się internetowymi narzędziami rozszerzającymi produktywność. W jej skład wchodzą Basecamp, Highrise, Backpack, Campfire, Ta-da List i Writeboard.
David Heinemeier Hansson to duński programista, twórca frameworka Ruby on Rails. Dodatkowo należy do grupy 37signals. W 2005 został najkorzystniejszym Hakerem Roku według Google'a.
Autorzy wspólnie z pozostałymi pracownikami marki prowadzą modny blog Signal vs Noise.