Publikacja jest zbiorem najważniejszych i najistotniej aktualnych zagadnień z zakresu zarządzania marketingowego. Posiada świeże spojrzenie na problematykę, jednocześnie od strony zarządzania, jak i marketingu.
Książka składa się z czterech części.
- Podstawy zarządzania marketingowego, w której omówiono miejsce marketingu w naukach o zarządzaniu oraz koncepcję zarządzania marketingowego.
- Marketing w przedsiębiorstwie, w której przedstawiono marketing w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa, misję i planowanie marketingowe, analizę sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa na rynku, a także system danych marketingowej.
- Strategie marketingowe, w której scharakteryzowano strategie przedsiębiorstw, a zwłaszcza strategię marketingową, strategie konkurencyjne, strategie personalne,, a także wdrażanie strategii i kontrolę strategiczną.
- Marketing w perspektywie, w której wyszczególniono i omówiono progresywne trendy w zarządzaniu marketingowym, strategie na rynkach globalnych oraz zastosowanie Internetu w zarządzaniu marketingowym.
Każdy rozdział kończą pytania problemowe, które mogą być wykorzystane przez wykładowców jako punkt wyjścia do ćwiczeń lub warsztatów.
Opracowanie kierowane jest do:
- studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania,
- nauczycieli akademickich poszukujących nowych narzędzi dydaktycznych,
- osób prowadzących szkolenia z zakresu zarządzania marketingowego,
- słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich związanych z marketingiem i zarządzaniem,
- menedżerów zarządzających przedsiębiorstwami.
Zespół autorski tworzą pracownicy naukowo-dydaktyczni Katedry Marketingu Usług i Katedry Organizacji i Zarządzania Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego.
Tytuł Zarządzanie marketingowe Autor Grażyna Rosa Wydawnictwo C.H. Beck EAN 9788325543914 ISBN 9788325543914 Kategoria Literatura, Zarządzanie ilość stron 322 Format 238x165 mm Rok wydania 2012 Oprawa broszurowa