Publikacja poświęcona nowym kierunkom strategii i zarządzania marketingowego, obejmującego wszystkie stopnie i działy w firmie, nastawionego na rynek i klienta. Autor udowadnia, iż dogodniejszy grunt dla realizacji nowych koncepcji marketingowych istnieje w niedużych i średnich firmach o wyższym poziomie kultury rynkowej niż w przedsiębiorstwach pokaźnych i znacznych.
przedstawia metody i narzędzia wdrażania innowacyjnego podejścia marketingowego, z uwzględnieniem wymiaru strategicznego i operacyjnego oraz wewnętrznych i zewnętrznych uwarunkowań skuteczności podejmowanych działań.
Na zakończenie omówione są wyniki badań aktywności marketingowej w sektorze MŚP. Książka zawiera także mnóstwo przykładów z praktyki firm, które osiągnęły sukces rynkowy dzięki użytkowaniu postępowego marketingu.
O AUTORZE Stanisław Ślusarczyk – prof. Nadzw. Dr hab., pracownik naukowy Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Wykładowca marketingu, strategii marketingowych na rynku międzynarodowym i badań marketingowych.
Autor i współautor kilku książek i wielu opracowań z dziedziny marketingu, ekonomii, a także kilkunastu ekspertyz gospodarczych (biznesplany i wyceny przedsiębiorstw). Kieruje Firmą Consultingową „Niscon-too” specjalizującą się w doradztwie marketingowym i wycenie przedsiębiorstw.
Ekspert akredytowany przez PARP. OPINIE Waga przedstawionej w książce problematyki wynika z roli, jaką w gospodarce polskiej pełnią nieznaczne i średnie przedsiębiorstwa, które nieraz nie w pełni dostrzegają znaczenie działalności marketingowej i jej wpływ na wyniki ekonomiczne.
Potencjał gospodarczy MŚP ograniczany jest przez wąską perspektywę biznesową wielu menedżerów i właścicieli firm. Z tego również względu należycie się stało, iż Autor podjął tematykę aktywności marketingowej w tym sektorze.
- Prof. Zw. Dr hab. Krzysztof Opolski