Media posttelewizyjne są wynikiem ewolucji modeli dystrybucji treści – od tradycyjnych, scentralizowanych do bardziej różnych. W nowym medialnym ładzie twórcy i kupujący treści mają pokaźniejszą kontrolę nad tym, co oglądają, czego słuchają i w jaki sposób się komunikują, a to z kolei prowadzi do większej rozmaitości i kreatywności. Monografia dotyczy funkcjonowania sektora publicznych mediów w dobie bezprecedensowych zmian, z reguły technicznych. W pierwszej i drugiej części autor omawia wyraźne zjawiska i procesy formujące kontekst społeczny, polityczny, a najczęściej technologiczny, w jakim rozwijają się obecnie media. Część trzecia została poświęcona badaniom nad korzystaniem z mediów i ich konsumpcją w nowym kontekście kulturowym i technicznym. Część czwarta i piąta znamionuje funkcjonowanie organizacji nadawców publicznych w nowym krajobrazie technologicznym i kulturowym. Autor omówił także kwestie regulacyjne, organizacyjno-prawne oraz mechanizmy finansowania nadawców publicznych. W ostatniej części zarysowuje osiągalne scenariusze przyszłości mediów publicznych. Książka przynosi odpowiedź na pytania: Jakie wyzwania technologiczne i finansowe stoją przed sektorem publicznych mediów? Jak nadawcy publiczni dopasowują się do zmieniających się preferencji i zachowań odbiorców? Jakie są najlepsze praktyki dotyczące finansowania i zarządzania mediami publicznymi, zwłaszcza zmianą technologiczną? Jak media publiczne mogą zapewnić obiektywność, niezależność i zasobność informacji w erze fake newsów i dezinformacji? Czy i jak mediom publicznym uda się zdobyć i utrzymać zaufanie społeczne? Jak sektor publicznych mediów może zastosować świeże technologie do poprawy swej oferty, pozycji rynkowej i rozszerzenia zasięgu? Tytuł Media publiczne w erze posttelewizyjnej Autor Stanisław Jędrzejewski Wydawnictwo Poltext EAN 9788381756518 ISBN 9788381756518 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie liczba stron 296 Rok wydania 2024 Oprawa Miękka ze skrzydełkami Wydanie 1