Książka "Międzynarodowe przedsiębiorstwo rodzinne - znaczenie orientacji przedsiębiorczej sukcesora dla internacjonalizacji przedsiębiorstwa rodzinnego" traktuje o ważnym, z punktu widzenia rozwoju i zachowania ciągłości międzygeneracyjnej przedsiębiorstwa rodzinnego, aspekcie przygotowania sukcesorów do przejęcia biznesu rodzinnego. Wcześniejsze badania nad wpływem cyklu sukcesji na cykl internacjonalizacji marki pokazują, że zmiana pokoleniowa może mieć zarówno pozytywne, jak i negatywne skutki. Badaniom poddano orientację przedsiębiorczą sukcesora, podejmując tym samym próbę określenia roli rozmiarów orientacji przedsiębiorczej, czyli proaktywności, innowacyjności, skłonności do ryzyka, agresji konkurencyjnej i autonomii, w międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstwa rodzinnego. W takim ujęciu obszar ten był dotychczas niezbadany, a książka może przyczynić się do udoskonalonego zrozumienia nie tylko wagi rozwoju kapitału ludzkiego, na ogół sukcesorów,jeszcze specyfiki funkcjonowania przedsiębiorstw rodzinnych w otoczeniu międzynarodowym. Monografia łączy aspekty teoretyczne i praktyczne związane z istotą przedsiębiorstw rodzinnych, procesem sukcesji oraz internacjonalizacją. Publikacja skierowana jest do studentów kierunków ekonomicznych, teoretyków nauk ekonomicznych oraz praktyków gospodarczych, dla których może stać się źródłem inspiracji, jak również okazją do zainicjowania twórczego dyskursu naukowego. Przeprowadzona analiza teoretyczna i empiryczna może stanowić źródło wiedzy dla przedsiębiorców rodzinnych,ponadto wszystkich podmiotów internacjonalizujących swoją działalność. Tytuł Międzynarodowe przedsiębiorstwo rodzinne w.2 Autor Alicja Hadryś-Nowak Wydawnictwo CeDeWu EAN 9788381028653 ISBN 9788381028653 Kategoria Literatura, Zarządzanie ilość stron 268 Format 235x165 mm Rok wydania 2024