W książce przedstawiono nowe podejście do działań miast w pobudzaniu rozwoju sektorów i zawodów kreatywnych. W szczególności przedstawione zostały schematy mechanizmów wspierania lokalnej gospodarki, stwarzając modelowe ujęcia działań opartych na lokalnych zasobach twórczych. W książce omówiono w szczególności: świeże podstawy poznawcze mogące posiadać wykorzystanie w miastach, dla których ważną kwestią jest rozwój potencjałów twórczych, paradygmat kreatywnego miasta, a także działania zmierzające do postrzegania kreatywności, jako źródła rozwoju gospodarczego, wpływ kreatywności i zawodów kreatywnych na rozwój miast oraz rynek pracy, znaczenie mediów społecznościowych w promocji kreatywnych miast, problematykę stymulowania rozwoju miast opartych na kreatywności. Publikacja ukazuje ponadto wyniki analiz przeprowadzonych w ramach autorskich badań zorientowanych na politykę prorozwojową, nastawioną na rozwój zawodów kreatywnych. Ostateczny efekt dokonanych prac analitycznych znalazł swój wyraz w ujęciu, wskazującym, iż istnieją miasta, które posiadają parametry miast kreatywnych, a dotychczas nie były traktowane jako kreatywne. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.