Zmiany klimatyczne generują świeże wyzwania dla przedsiębiorstw. Wiążą się one z oddziaływaniem czynników społeczno-prawnych (regulacje prawne, presja organizacji ekologicznych, kryteria klientów), a także z wzrastającą liczbą ekstremów pogodowych.
Jak dotychczas problematyka reakcji przedsiębiorstw na wyzwania klimatyczne jest w literaturze praktycznie nieobecna. Niniejsza publikacja uzupełnia tę lukę przez przybliżenie czytelnikowi: - ryzyk klimatycznych zagrażających przedsiębiorstwom, - strategii przyjmowanych wobec zmian klimatycznych, - czynników warunkujących zachowania przedsiębiorstw w tym obszarze, - wpływ przyjętych postaw na wyniki finansowe przedsiębiorstw.
Książka przeznaczona jest z reguły dla środowiska naukowego. Czytelnik wyszuka tutaj pokaźny przekrój wiedzy dotyczący zmian klimatycznych z perspektywy zarządzania przedsiębiorstwami. Praca może stanowić też źródło inspiracji dla praktyków zajmujących się kreowaniem strategii, a także ochroną środowiska w przedsiębiorstwach.
Tytuł Strategie polskich przedsiębiorstw wobec wyzwań.. Autor Agnieszka Leszczyńska Wydawnictwo UMCS EAN 9788377843147 ISBN 9788377843147 Kategoria Literatura, Biznes liczba stron 298 Format 240x170x17 mm Rok wydania 2013 Oprawa broszurowa