W ostatnich latach wyniki badań nauk behawioralnych, w tym ekonomii behawioralnej, wpłynęły na tradycyjne rozumienie procesów i wzorców podejmowania decyzji, funkcjonowanie rynków i prowadzenia polityki publicznej. Naukowcy i instytucje publiczne na całym świecie uznają, że lepsze zrozumienie ludzkich zachowań może poprawić politykę publiczną. Na podstawie badań z zakresu nauk behawioralnych starają się zrozumieć, dlaczego ludzie zachowują się w określony sposób, i wykorzystują te spostrzeżenia behawioralne (SB) do opracowywania, testowania i wdrażania rozwiązań behawioralnych w kwestiach politycznych. Monografia, którą czytelnik ma przed sobą, poświęcona jest przede wszystkim jednemu wycinkowi tego szerokiego problemu badawczego. W części teoretycznej opisuje zagadnienia ukazujące nudge jako jedną z możliwości, którą polityka publiczna, patrząca na ludzi poprzez tzw. Soczewkę behawioralną, pryzmat behawioralny (Ewart, 2020), może zastosować do powiększenia swojego oddziaływania. Ponieważ w każdym przypadku o efektywności polityki publicznej decydują odzew i reakcje ludzi, w części empirycznej pracy przedstawiono i przeanalizowano wyniki badań własnych przeprowadzonych w Polsce, które dotyczą poparcia dla tych instrumentów behawioralnej polityki publicznej (BPP). Z wprowadzenia Tytuł Nudges jako narzędzie behawioralne polityki public Autor Danuta Miłaszewicz Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego EAN 9788379726660 ISBN 9788379726660 Kategoria Literatura, Ekonomia ilość stron 194 Format 240x170 mm Rok wydania 2024 Oprawa broszurowa