Monografia demonstruje dane teoretyczne dotyczące wyrobów aerozolowych i użytkowanych do nich opakowań wraz z oczekiwaniami dotyczącymi badań i oceny jakości. W części empirycznej dokonano implementacji macierzy Lockharta oraz metody QFD do określenia kryteriów i oceny jakości opakowań występujących w ofercie handlowej. Wyodrębniono kryteria jakości opakowań aerozolowych w branży kosmetycznej, wynikające z pragnień konsumentów i podmiotów gospodarczych stwarzających łańcuch dostaw. Przedstawiono również wyniki benchmarkingu opakowań aerozolowych z punktu widzenia konsumentów. Wyodrębniono możliwość wdrożenia działań doskonalących dla konkretnych podmiotów gospodarczych w branży wyrobów aerozolowych. Książka ma charakter poznawczy, metodyczny, a także aplikacyjny, dlatego jest skierowana zarówno do pracowników naukowych zajmujących się problematyką opakowalnictwa, a także zarządzania jakością towaru, jak i do praktyków z obszaru kontroli jakości wyrobów aerozolowych w branży kosmetycznej. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.