Sekret sukcesu sprzedaży w pokaźnej mierze zależy od sprzedawcy. Istnieją bardzo utalentowani ludzie, którzy niezależnie od okoliczności osiągają wyniki wyraźnie wyższe od przeciętnej. Choćby jeśli warunki zewnętrzne są wyjątkowo niesprzyjające, ci znakomici sprzedawcy są w stanie realizować transakcje z ogromną wydajnością.
Co niebanalne, ich sukcesy nie zależą od budowania relacji z klientem, lecz od umiejętnego przejmowania kontroli nad rozmową oraz regulowania komunikatu sprzedażowego do konkretnych potrzeb i celów klienta.
Autorzy książki przeprowadzili spore, wyczerpujące badania na grupie tysięcy sprzedawców pracujących w najróżniejszych branżach i lokalizacjach. Okazuje się, że każdego sprzedawcę da się ująć jako reprezentanta jednego z pięciu profili, ale tylko jeden profil — Challenger — zawsze osiąga rezultaty zasadniczo wykraczające ponad przeciętną.
Co więcej, umiejętności i postawy Challengera można wyszczególnić i opisać, a następnie nauczyć innych takiego działania. Oznacza to, iż prawie każdy uzbrojony w tę wiedzę i umiejętności może zasadniczo poprawić swoje wyniki.
Dzięki tej książce: nauczysz się rozpoznawać poszczególne profile sprzedawców — w tym Challengera, dowiesz się, jak nauczyć swoich pracowników modelu sprzedaży Challenger, zbudować zespół Challengerów i nim pokierować, odkryjesz, jak sprytnie przedstawić klientowi swój punkt widzenia, przystosowywać komunikat do rozmówcy i kontrolować proces negocjacji, nauczysz się produktywnego przejmowania kontroli nad procesem sprzedaży, zapoznasz się z najważniejszymi zasadami coachingu sprzedawców.
Model Challenger — Twój sukces w sprzedaży!