"Chcąc osiągnąć cel w postaci zbudowania swojego rynku konsumentów, pośrednik musi wykazać się umiejętnościami interpersonalnymi, zezwalającymi w adekwatny sposób nawiązać kontakt z klientem, pozyskać jego zaufanie, rozpoznać jego zapotrzebowania, zadbać o ich zaspokojenie i wynegocjować zadowalające obie strony warunki umowy pośrednictwa. Na dodatek nikt inny, lecz właśnie pośrednik uczestniczy w negocjacjach odnośnie warunków zbycia, nabycia lub najmu nieruchomości, nie wspominając o konieczności umiejętnego wynegocjowania z klientem warunków świadczenia usługi. Paradoks polega na tym, iż wiedza oraz umiejętności psychologiczne są pośrednikowi potrzebne do wykonywania zawodu z sukcesem i powodzeniem. Natomiast w procesie kształcenia pośredników zajęcia z dziedziny psychologii zajmują zaledwie około 3% całości programu.
Książka powstała w oparciu o więcej niżeli dziesięcioletnie doświadczenia autorki w bezpośredniej pracy z pośrednikami w całej Polsce, w rozmaitych biurach nieruchomości – i tych okazałych, bardzo zamożnych, i tych nad wyraz znikomych, czasem jednoosobowych. Współpraca z pośrednikami obejmowała rożne obszary ich działalności, ale główną dziedziną badań były kontakty z klientami na rynku pierwotnym i wtórnym i na rynku nieruchomości komercyjnych.
Każdy z tych obszarów obrotu nieruchomościami jest na swój sposób specyficzny, a konsumenci prezentują odmienne potrzeby i rożne postawy wobec współpracy z pośrednikiem.
Psychologia sprzedaży nieruchomości wskazuje na to,cykl sprzedaży nieruchomości rozpoczyna się, zanim klient wybierze numer telefonu pośrednika i złoży zapytanie. Sprzedaż nieruchomości inicjuje się wyraźnie wcześniej w głowie pośrednika, co przejawia się w jego postawie wobec samego siebie, innych ludzi i wykonywanej pracy. O wynikach w sprzedaży nieruchomości decyduje niemało innych składników, pozornie pozostających bez związku z samą sprzedażą, a jednak mających ogromny wpływ na jej przebieg. Jakie to są części, w jaki sposób można je kształtować, korygować i zmieniać, żeby uzyskać zadowalający skutek – odpowiedzi na te i sporo innych pytań znajdą państwo w niniejszej książce.
Grażyna Białopiotrowicz – psycholog, trener biznesu, rozwoju osobistego i umiejętności interpersonalnych. Autorka i realizatorka programów biznesowych dotyczących fachowej obsługi klientów, efektywnej komunikacji interpersonalnej, psychologii sprzedaży i strategii wpływu społecznego. Wykładowca Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Autorka kilkunastu książek, m.in. Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce oraz Sztuka dynamiczności, jak też wielu artykułów w czasopismach fachowych."
Chcąc osiągnąć cel w postaci zbudowania swojego rynku kupujących, pośrednik musi wykazać się umiejętnościami interpersonalnymi, zezwalającymi w odpowiedni sposób nawiązać kontakt z klientem, pozyskać jego zaufanie, rozpoznać jego zapotrzebowania, zadbać o ich zaspokojenie i wynegocjować zadowalające obie strony warunki umowy pośrednictwa. Dodatkowo nikt inny, lecz właśnie pośrednik uczestniczy w negocjacjach odnośnie warunków zbycia, nabycia albo najmu nieruchomości, nie wspominając o konieczności umiejętnego wynegocjowania z klientem warunków świadczenia usługi. Paradoks polega na tym, iż wiedza, a także umiejętności psychologiczne są pośrednikowi konieczne do wykonywania zawodu z sukcesem i powodzeniem. Natomiast w procesie kształcenia pośredników zajęcia z dziedziny psychologii zajmują zaledwie około 3% całości programu.
Książka powstała w oparciu o więcej niżeli dziesięcioletnie doświadczenia autorki w bezpośredniej pracy z pośrednikami w całej Polsce, w najróżniejszych biurach nieruchomości – i tych okazałych, szczególnie zamożnych, i tych niezwykle niepokaźnych, czasem jednoosobowych. Współpraca z pośrednikami obejmowała rożne obszary ich działalności, lecz główną dziedziną badań były kontakty z klientami na rynku pierwotnym i wtórnym oraz na rynku nieruchomości komercyjnych.
Każdy z tych obszarów obrotu nieruchomościami jest na swój sposób unikalny, a klienci prezentują odmienne potrzeby i rożne postawy wobec współpracy z pośrednikiem.
Psychologia sprzedaży nieruchomości wskazuje na to,cykl sprzedaży nieruchomości inicjuje się, zanim klient wybierze numer telefonu pośrednika i złoży zapytanie. Sprzedaż nieruchomości zaczyna się znacznie wcześniej w głowie pośrednika, co przejawia się w jego postawie wobec samego siebie, innych ludzi i realizowanej pracy. O wynikach w sprzedaży nieruchomości decyduje dużo innych komponentów, pozornie pozostających bez związku z samą sprzedażą, a jednak mających ogromny wpływ na jej przebieg. Jakie to są komponenty, w jaki sposób można je kształtować, korygować i zmieniać, aby uzyskać zadowalający skutek – odpowiedzi na te i dużo innych pytań znajdą państwo w niniejszej książce.
Grażyna Białopiotrowicz – psycholog, trener biznesu, rozwoju osobistego i umiejętności interpersonalnych. Autorka i realizatorka programów biznesowych dotyczących fachowej obsługi klientów, wydajnej komunikacji interpersonalnej, psychologii sprzedaży oraz strategii wpływu społecznego. Wykładowca Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Autorka kilkunastu książek, m.in. Kreowanie wizerunku w biznesie i polityce i Sztuka aktywności, jak w dodatku wielu artykułów w czasopismach profesjonalnych.
gratisowy fragment:
Posłuchaj