Wystąpienia perswazyjne to książka, którą bezwzględnie powinny przeczytać wszystkie osoby zainteresowane poprawą umiejętności w zakresie wygłaszania publicznych przemówień, prezentowania własnych idei, przekonywania do swych racji.
Ten krąg obejmuje nie tylko rzeczników firm i personel działów public relations, polityków czy zawodowych mówców, ale także wszystkich, którzy wiedzą,zawsze mogą znaleźć się w takiej (czasem niespodziewanej) sytuacji.
wyjątkowo ważna jest świadomość, że można nauczyć się, jak ze swobodą, a także pewnością siebie wygłosić mowę okolicznościową czy przeprowadzić nieprzeciętne wystąpienie. W swej książce autorka zwróciła uwagę na przeróżne aspekty przygotowań do dłuższej wypowiedzi na forum – od właściwego przygotowania merytorycznej zawartości wystąpienia, przez wygląd, modulację głosu i sposób zachowywania się prelegenta w sali prezentacyjnej, aż po szczegółowe dopracowanie komponentów wizualnych (jednocześnie wzbogacających prezentację, jak i rozdawanych jej uczestnikom).
Wyjaśniła, jak nawiązywać i utrzymywać kontakt z audytorium i reagować na zapotrzebowania słuchaczy, jak radzić sobie w sytuacjach nieprzystępnych i kłopotliwych, jak monitorować porządku wystąpienia i nie dać się zbić z tropu.
Podkreśliła także konieczność stałej pracy nad swoim wizerunkiem osobistym, a w dodatku wskazała najważniejsze zasady współpracy z dziennikarzami i kwestie związane ze specyfiką występowania przed kamerą.
Wystąpienia perswazyjne powinny być lekturą obowiązkową dla każdego prelegenta, wykładowcy, polityka, menedżera… oraz każdego, kto chce lub musi choć raz wystąpić publicznie. "Umiejętność występowania publicznego, przemawiania i wygłaszania mów w rozmaitych okolicznościach, prezentowania opinii, a także przekonywania do swoich idei to element, bez którego nie sposób wyobrazić sobie współczesnego lidera, menedżera, polityka.
Okazuje się,obecnie nie wystarczy już po prostu mówić, głosić czy przedstawiać: należy czynić to w sposób trafny i dostosowany do pragnień odbiorców, a najczęściej niebanalny, atrakcyjny i obrazowy.
Czy trudno jest mówić tak, by osiągnąć zamierzony cel? Czy można przemawiać w sposób, który zapewni nam nie tylko uwagę i zainteresowanie słuchaczy, ale także ich szacunek? Jak olśnić swoją mową i olśnić wystąpieniem? Czy trudno jest oczarować, a choćby porwać publiczność? W jaki sposób produktywnie przekonać innych do swoich poglądów, wzbudzić poklask i wywołać entuzjazm?" Elżbieta Żurek – trener, konsultant, wykładowca i praktyk komunikacji korporacyjnej, a także interpersonalnej.
Jedna z niewielu osób w Polsce profesjonalnie zajmujących się kształtowaniem wizerunku publicznego. Osobisty trener i doradca w zakresie wystąpień (także w środkach masowego przekazu) dla liderów, menedżerów, rzeczników, mówców oraz innych przedstawicieli świata biznesu, polityki i mediów.
Współpracuje ze znanymi polskimi i międzynarodowymi firmami doradczymi. Przygotowuje i realizuje autorskie programy szkoleniowe. Wykładowca akademicki. Autorka książek: Sztuka wystąpień, czyli jak mówić, by osiągnąć cel oraz Sztuka prezentacji, czyli jak przemawiać obrazem.