Jak użyć szczerość w bezpośredniej konfrontacji, żeby pomóc zespołowi w osiągnięciu idealnych rezultatów. Odkąd nauczyliśmy się mówić, powtarza się nam, iż jeśli nie mamy nic miłego do powiedzenia, to lepiej wcale nie otwierać ust.
Gdy jednak zostajesz menedżerem, mówienie staje się twoją pracą — i obowiązkiem. Autorka niniejszej książki, Kim Scott, zajmowała stanowiska kierownicze w Google i w Apple, gdzie pracowała nad kursem szkoleniowym poświęconym sztuce bycia korzystnym szefem.
W ostatnich latach zyskała sławę dzięki swemu prekursorskiemu podejściu do sprawnego zarządzania, które znane jest jako Radykalna Szczerość. Radykalna Szczerość to złoty środek pomiędzy byciem szefem obrzydliwie zadziornym z jednej strony i rujnująco empatycznym z drugiej.
W tym podejściu chodzi o takie kierowanie ludźmi, które łączy w optymalny sposób pochwały z krytyką, by pomóc ludziom uzyskiwać ulepszone wyniki. Świetni szefowie nawiązują silne relacje ze swymi pracownikami, a Scott udało się zidentyfikować trzy proste zasady ich budowy: - OSOBISTE ZAANGAŻOWANIE - skutecznOŚĆ - ZROZUMIENIE ZNACZENIA Szef wymagający i wyrozumiały to przewodnik dla wszystkich zagubionych albo wyczerpanych pracowników, napisany jednocześnie dla szefów, jak i dla każdego, kto ma nad sobą szefa.
*** Kim Scott zadowala się zasłużoną reputacją rewelacyjnej szefowej, z której opinią liczy się każdy dyrektor generalny. W tej niezwykłej publikacji czerpie ze swego bogatego doświadczenia, proponując szczere i precyzyjne wskazówki na temat przywództwa: wyjaśnia między innymi, w jaki sposób przekazywać (i odbierać) feedback, jak podejmować prawidłowe decyzje, jak nie zatrzymywać się w miejscu i dążyć przed siebie.
Jeśli zarządzasz ludźmi — bez względu na to, czy kierujesz jedną osobą, czy tysiącem ludzi — potrzebujesz tej książki. Natychmiast. Daniel Pink, autor bestsellera „New York Timesa" Drive. Kompletnie świeże spojrzenie na motywację Lektura książki Szef wymagający i wyrozumiały pomoże ci zainspirować członków swych zespołów do wykonania nieprzeciętnej pracy – pracy ich życia.
Spostrzeżenia Kim Scott — oparte na jej doświadczeniach, wnikliwych obserwacjach i inteligentnej analizie — pomogą ci stać się lepszym liderem i zbudować bardziej sprawną organizację. Sheryl Sandberg, dyrektor operacyjna Facebooka, autorka książki Włącz się do gry Książkę przeczytałam jednym tchem — nadzwyczajnie jest móc poznać model, który pozwala jednocześnie stać się udoskonalonym szefem i ulepszonym kolegą.
Pełna jest otwierających oczy faktów, świetnych rad i ergonomicznych wskazówek, a wszystko to zilustrowane atrakcyjnymi (i nieraz zabawnymi) historiami z życia Kim Scott i jej doświadczeń zdobytych w takich firmach jak Apple i Google i w najróżniejszego typu startupach.
Książka, którą koniecznie należy przeczytać. Gretchen Rubin, autorka bestsellera „New York Timesa" Projekt szczęście *** KIM SCOTT jest współzałożycielką i dyrektorem generalnym producenta Candor. Pracowała jako doradca w takich firmach jak Dropbox, Kurbo, Qualtrics, Shyp, Twitter oraz w kilku innych firmach wysokich technice.
Była członkiem kadry w Apple University, a przedtem stała na czele zespołów AdSense, YouTube i Doubleclick Online Sales and Operations w Google. Jeszcze wcześniej była współzałożycielką i dyrektorem generalnym startupu Juice Software oraz szefem rozwoju biznesowego w Delta Three i Capital Thinking.
Na początkach swej kariery pracowała jako doradca w FCC, zarządzała kliniką pediatryczną w Kosowie, była odpowiedzialna za uruchomienie zakładu szlifowania brylantów w Moskwie, a także była analitykiem w Soviet Companies Fund.