AKUMULATOR ŻELOWY DEEP CYCLE MAXX 100AH 12V Akumulatory są wytwarzane w technice VRLA i zwykle asygnowane m.in.: do użycia w systemach zasilania awaryjnego (UPS, systemy automatyki), instalacjach solarnych i z przetwornicami napięcia.
- Najlepiej sprawdzają się w układach ładowania buforowego, jednak mogą byćstosowane w aplikacjach, w których akumulatory pracują cyklicznie.
- charakteryzują się wysoką niepodatnością na głębokie rozładowania. Dla głębokości rozładowania do 50 % posiadają około 650 cykli pracy.
- nieprzeciętnie absorbują gazy.
- Projektowana żywotność wynosi 8-10 lat dla 20-25°C.
- Nie wymagają dopełniania lub zamiany elektrolitu
- Mogą pracować w dowolnej pozycji
- charakteryzują się wysoką efektywnością i wydajnością
- Wysoka wytrzymałość na uszkodzenia mechaniczne i wysokie temperatury
- Bezpieczne w używaniu - akumulator szczelnie zamknięty (VRLA) bez możliwości wycieku
Akumulatory żelowe znamionują się budową wewnętrzną opartą na separatorach wykonanych z włókna szklanego w, których skupiony jest elektrolit. Separatory umieszczone są pomiędzy ołowianymi płytkami w środku zasobnika energii w akumulatorze.
dopełniającą cechą akumulatorów tego typu jest posiadanie samoczynnego systemu uszczelniania (zawory ciśnieniowe - Valve Regulated). Zawory otwierają się w chwili wykrycia zbyt wysokiego ciśnienia we wnętrzu akumulatora, wywołując bezpieczne odprowadzenie powstałego gazu na zewnątrz obudowy, uniemożliwiając uszkodzeniu. Do takiej sytuacji w głównej mierze dochodzi w momencie przeładowywania akumulatora.
pokrywa akumulatora wyprodukowana jest z materiału typu ABS, a ogniwa z miedzi.
AKUMULATOR rodzaju DEEP CYCLE - Akumulator Deep Cycle został zaprojektowany i skonstruowany w taki sposób, aby mógł ulegać głębokiemu rozładowaniu, zanim zacznie cykl ponownego ładowania.
W przeciwieństwie do niego typowe akumulatory rozruchowe konstruowane są z myślą o dostarczaniu krótkotrwałych dawek energii umożliwiających na rozruch silnika. Płyty w akumulatorach typu Deep Cycle posiadają gęstszy materiał aktywny niżeli płyty w zwykłych akumulatorach samochodowych, dzięki czemu są wytrzymalsze na obciążenia wywoływane głębokimi cyklami bez utraty masy aktywnej albo obszerności.
użycie:
- Układy zasilania awaryjnego (zasilacze UPS, przetwornice)
- Systemy alarmowe, p.poż
- Instalacje fotowoltaiczne
- Systemy kontroli dostępu
- Zasilanie kas i drukarek fiskalnych
- Systemy telewizji przemysłowej
- Zasilanie zabawek elektrycznych
- Systemy telekomunikacyjne
- Systemu oświetlenia zapasowego
- Zasilanie wyposażenia medycznego
- Zasilanie pojazdów elektrycznych (motocykle, quady, skutery, kosiarki, łódki, motorówki itp.)
- Zasilanie sprzętów przenośnych (wózki inwalidzkie, golfowe, wózki widłowe, maszyny czyszczące)