Dla wielu zwierząt wizyta u lekarza weterynarii zespaja się z lękiem i stresem. Można jednak tego stanu uniknąć, a przynajmniej ograniczyć, posiadając na uwadze dobrostan zwierząt. Zapewnienie pacjentom i ich opiekunom osiągalnie jak najprzyjemniejszego pobytu w lecznicy weterynaryjnej jest rozsądne na dodatek ze względów ekonomicznych. Im lepiej zwierzę czuje się u danego lekarza, tym ochoczoj opiekun pacjenta wróci z nim na kolejne wizyty. Co nie mniej ważne, kliniczna codzienność staje się przyjemniejsza, spokojniejsza i bardziej przewidywalna także dla lekarzy weterynarii i personelu pomocniczego. Przez dopasowanie gabinetu i przebiegu pracy do potrzeb zwierząt, odpowiednie doradzanie opiekunom, jak i trafne przygotowanie można sporo osiągnąć, ponadto przy natłoku obowiązków.
przez tę książkę chciałybyśmy przekazać wszystkim praktykującym Koleżankom i Kolegom garść prostych rad, jak za pomocą określonych środków osiągnąć wyraźną redukcję stresu u pacjentów gabinetów weterynaryjnych. Bazując na naszym długoletnim doświadczeniu w obszarach behawioryzmu i dobrostanu zwierząt, przedstawiamy,choćby proste zmiany mogą skutkować szerokim uspokojeniem zwierzęcia. W dodatku dzielimy się także informacjami, jak rozpoznać, czy pacjent jest zestresowany albo odczuwa ból. Mamy nadzieję, że przyczynimy się w ten sposób do stworzenia przyjemniejszych warunków w lecznicach nie tylko dla opiekunów zwierząt i lekarzy weterynarii,w głównej mierze dla pacjentów.