Właściwa analiza zdarzeń niepożądanych, które spowodowały albo mogły spowodować poważne skutki dla pacjenta to najkorzystniejsza gwarancja ciągłej poprawy bezpieczeństwa świadczenia usług medycznych. W książce omówiono m.in.: przykłady i kategoryzację zdarzeń niepożądanych, które mogą zaistnieć w szpitalu i innych podmiotach podstawowej opieki zdrowotnej; najczęstsze przyczyny ich występowania i podział na poszczególne kategorie; narzędzia mogące służyć zmniejszeniu ich liczby, a choćby eliminacji pewnych kategorii tych zdarzeń (np.
standardy akredytacyjne, normy ISO, TQM); modelowy system zgłaszania zdarzeń niepożądanych, poszczególne jego etapy, analiza wniosków na przyszłość; definicję i zakres pojęć, z którymi zdarzenia niechciane są mylone.
Autorka odnosi się także do aktualnej sytuacji służby zdrowia i problemów związanych z pandemią SARS-CoV-2 w obszarze występowania zdarzeń niepożądanych. Adresaci:Książka zainteresuje kadrę zarządzającą szpitalami i POZ, pracowników służb ochrony zdrowia, adwokatów i radców prawnych reprezentujących strony poszkodowane a także studentów i pracowników naukowych związanych z omawianą motywem.