Nr dopuszczenia: 104/5/2011Lekturze, pracy z tekstem i kształceniu kulturowemu towarzyszy ściśle z nimi zintegrowana nauka o języku jako narzędziu komunikacji i sposobie widzenia świata. W sposób planowy i konsekwentny podręcznik uczy, jak skutecznie, poprawnie i sprawnie porozumiewać się z innymi, podpowiada, jak radzić sobie w różnych sytuacjach komunikacyjnych, jak stopniowo doskonalić formy pisemne i jak mówić do słuchaczy.Wiedza gramatyczna, przydatna do udoskonalonego rozumienia języka i produktywniejszego władania tym narzędziem, podawana jest w sposób systematyczny w stałym miejscu każdego rozdziału.Teksty zebrane w podręczniku należą do różnorodnych gatunków piśmiennictwa: literatury pięknej, piśmiennictwa popularnonaukowego, publicystyki, dziennikarstwa. Reprezentowany jest również dział tekstów użytkowych. Wybór materiału odbija zróżnicowanie języka i jego funkcji, a zarazem ilustruje różnorodność aspektów omawianego tematu. Ważne miejsce w podręcznikach zajmuje także przekaz ikoniczny.innowacyjna metodyka, odpowiadająca wyzwaniom współczesności – to najważniejszy atut podręczników Stentora. Kolekcja podręczników Jest tyle do powiedzenia! przygotowuje uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym, w którym prosty i powszechny dostęp do danych wymaga wysokich umiejętności posługiwania się tymi informacjami.* Autorzy podręczników z linii Jest tyle do powiedzenia! kładą nacisk na naukę czytania tekstów ze zrozumieniem i ich krytyczną analizę, formułowanie problemów i poszukiwanie własnych rozwiązań.* Konsekwentnie odchodzą od metody wykładu, którego celem jest tylko przekaz informacji. Wiadomościom podawanym w podręczniku towarzyszą zadania, które pokazują, w jakim celu i w jaki sposób można daną informację zastosować.* Każdy temat naświetlany jest z rozmaitych stron, tak by pobudzić dociekliwość ucznia, pomóc w zdefiniowaniu własnych problemów, otworzyć go na zróżnicowane opinie i wizje, zachęcić do niestereotypowego myślenia.* Problemy, które odwołują się do doświadczeń ucznia, w pierwszej kolejności posiadają go skłonić do rozmowy, wyzwolić chęć dzielenia się własnymi doświadczeniami, a następnie pobudzić refleksję i chęć pogłębionej lektury.