BIZNES / ZARZĄDZANIE
Kluczowym wyzwaniem każdej firmy lub organizacji jest stworzenie strategii oraz jej implementacja. Dlatego liderzy powinni posiadać jasny wzór, co jest prawidłową, a co złą strategią.
Istotą dobrej strategii według Richarda Rumelta jest głębokie zrozumienie sytuacji marki, by zdiagnozować jedno, dwa kluczowe wyzwania stojące przed firmą. Następnie trzeba stworzyć ogólną koncepcję, która ma sobie poradzić ze zdiagnozowanymi wyzwaniami, a następnie opracować całościowy projekt, który trzeba będzie zaimplementować.
W większości przypadków wykonane są złe strategie. Zła strategia polega na myleniu celów ze strategią, używaniu pojęć, które są jedynie biciem piany, i niediagnozowaniu stanowczego wyzwania stojącego przed firmą.
Uniwersalność metodologii Richarda Rumelta, zilustrowana dużą liczbą przykładów obu typów strategii, jej przejrzystość i mądrość wywołują u uczestników naszych szkoleń strategicznych zdumienie.
Krzysztof Kamionka
discoverstrategy.pl
Autor rozprawia się ze wszystkimi niejasnymi opisami i pogmatwanymi sposobami myślenia leżącymi u podstaw zbyt wielu strategii, oferując w zamian prostą metodę opracowania i wdrożenia wydajnej i nastawionej na działanie strategii, która sprawdzi się w dzisiejszym świecie.
Dobra strategia – zła strategia to solidna i spójna reakcja na przeszkody, które stoją na drodze postępu – a także sposób ich pokonania. Polega ona na używaniu i zaimplementowaniu władzy tam, gdzie może ona przynieść największy skutek. Dotyczy to tak najróżniejszych wyzwań, jak:
wysłanie człowieka na Księżyc, prowadzenie wojny, wypuszczenie na rynek nowego produktu, reagowanie na zmieniającą się sytuację rynkową, otwarcie szkoły społecznej, zainicjowanie programu rządowego. Bez względu na skalę przedsięwzięcia podstawą sukcesu jest należycie opracowana strategia.
Dziewięć źródeł władzy według Rumelta – począwszy od użycia wpływów w celu produktywnej koncentracji na wzroście – to przełomowe, a równocześnie istotnie pragmatyczne narzędzia, które można wykorzystać w pracy już od najbliższego poniedziałkowego poranka.
Zaskakuje fakt, iż dobra strategia jest często rzeczą absolutnie nieprzewidzianą, gdyż większość organizacji po prostu jej nie ma. Utrzymując taki stan rzeczy, wywołują one, iż co roku omija je niemało szans na rozwój i zwiększenie zysków.
Rumelt uważa, iż centralnym punktem dobrej strategii jest wgląd – w prawdziwą naturę sytuacji, w ukrytą w niej potęgę i w odpowiednią reakcję. Przedstawia też, w jaki sposób tę sztukę przenikliwego wglądu można doskonalić i kształtować.
***
Bogato zilustrowana przykładami I przekonująca argumentami ( ) ksiażka dla każdego lidera, który musi myśleć i działać strategicznie.
Michael Useem,
professor zarządzania w The Wharton Achool University of Pensylvania, autor Książki The Leadership Moment
Podtytuł: Czym się różnią i jakie to ma znaczenie
Tytuł oryginału: Good Strategy Bad Strategy: The Difference and Why It Matters
ISBN: 9788380873490
Kod paskowy: 9788380873490
Autorzy: Rumelt Richard P.
Tłumaczenie: Kowalczyk Marcin, Piotrowska Monika
Wydanie: 1
Rok wydania: 2017
Kod wydawcy: 30294
ilość stron: 352
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
PKWiU: 58.11.1
Format: 15.6x23.5
Głębokość (mm): 21
Waga: 0.676
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka